کد خبر: ۳۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین گفت : خصوصی سازی بانک ها با نگاه دولتی نتیجه بخش نخواهد بود و باعث پشیمانی می شود.
مدیرعامل بانک قوامین گفت : خصوصی سازی بانک ها با نگاه دولتی نتیجه بخش نخواهد بود و باعث پشیمانی می شود. دکتر غلامحسن تقی نتاج در استان بوشهر افزود: یکی از راههای تقویت نظام بانکی افزایش سرمایه بانکهاست که برای تحقق این مهم باید سهامداران آنها به سرمایه گذاری بیشتر ترغیب شوند.
مدیرعامل بانک قوامین که در آئین معارفه مدیرجدید بانک دراستان بوشهر و درجمع کارکنان و مسئولین این بانک در استان مذکور سخن می گفت یادآور شد : افزایش سرمایه بانکها از طریق سرمایه گذاری سهامداران در صورتی محقق می شود که سپرده گذاری در آنها سودآور باشد و در این ارتباط نیاز است بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار در این زمینه تدبیر جدی داشته باشند.
وی گفت: هم اکنون اقتصاد ملی ضرورت شدید به بنگاه سازی دارد و اگر این امر محقق شود، توسعه فرهنگ سهامداری و بنگاه داری در سطح کشور تحقق می یابد.
مدیرعامل بانک قوامین تاکید کرد: با توجه به اینکه از لحاظ اقتصادی در رکود قرار داریم بنگاه سازی می تواند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.
دکتر نتاج، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بانکها در بحث واسطه گری وجوه، شرایط ندارند، این در حالی است که باید هزینه و درآمد بانکها بعنوان یک موسسه اقتصادی با هم همخوانی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد : در کشور نگاه ها نسبت به نظام بانکی بعنوان یک تافته جدا بافته از سایر حوزه های اقتصادی است که نتیجه آن باعث شده تا در بخش واسطه گری وجوه، شرایط خوبی نداشته باشند.
مدیرعامل بانک قوامین با تاکید بر این که : با این وجود مردم نیز انتظار دارند در حد نرخ تورم برای سپرده هایشان حفظ ارزش صورت گیرد یادآور شد: هم اکنون نگاه ها در مورد بانک ها این است که برای مهار کردن تورم باید جلوی سودآوری آنها گرفته شود ولی باید توجه داشت که ورودی موسسه های پولی و بانکها سپرده های مردم است.
دکتر نتاج در ارتباط با نرخ سود سپرده گذاری و تسهیلات گفت: اگر قرار باشد بانکها با نرخ 15 درصد جذب سپرده کنند و با نرخ 18 درصد تسهیلات بدهند، بدون شک زیان ده می شوند.
برپایه همین گزارش ؛در این آیین دکتر نتاج ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات روح الله بهمنی مدیر سابق شعب بانک قوامین در استان بوشهر شهرام عزیزی سور سجانی را به عنوان مدیر جدید در این مسئولیت معرفی کرد. شایان ذکر است بهمنی به سمت مدیرعامل بانک قوامین در استان لرستان منصوب گردید.

نام:
ایمیل:
* نظر: