کد خبر: ۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
صالح آبادی اعلام کرد
رئیس سازمان بورس از افزایش محسوس تقاضای سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران خبر داد و از وزارت نفت خواست تا قیمت های جذاب برای عرضه نفت خام در بورس انرژی تعیین کند.
به گزارش تجارت آنلاين،‌ علی صالح آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد میزان مشارکت سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران گفت: برای ورود سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران، کمیته ای تشکیل شده است تا تمامی موانع و محدودیت‌های سرمایه‌گذاران خارجی را بررسی کرده و تمامی فرآیندهای ورود و خروج سرمایه‌گذاران خارجی به طور کامل مورد توجه قرار دهد.

وی افزود:یکی از اقدامات مهمی که نیاز است در این راستا انجام شود این است که بانک مرکزی دستورالعمل ورود و خروج سرمایه که یکی از اقدامات کلیدی و مهم است تصویب کند،زیرا آیین نامه سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و دستورالعمل ورود و خروج سرمایه نیز باید تصویب شود که هنوز تصویب نشده و بانک مرکزی باید در این زمینه کمک کند.

صالح آبادی یادآور شد:به این ترتیب کمیته مورد نظر برای جذب سرمایه گذاران خارجی تشکیل شده و با سازمان سرمایه‌گذاری خارجی هماهنگی های لازم انجام می دهیم تا با توجه به شرایط جدیدی که به وجود آمده است فرآیند ورود سرمایه گذاران خارجی تسهیل و مساعد شود.

وی در مورد تقاضای سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بورس تهران گفت:در حال حاضر افزایش تقاضا سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بورس تهران محسوس است به طوری که اخیرا یک نهاد مالی خارجی در یکی از کشورهای اروپایی 20 میلیون دلار مجوز گرفته است تا در بورس سرمایه گذاری کند.

رئیس سازمان بورس همچنین درخصوص عرضه مجدد نفت خام در بورس انرژی گفت: در عرضه نفت خام در بورس انرژی قیمت به گونه ای تعیین می شد که معامله روی آن صورت نمی گرفت، لذا روند معاملات متوقف شد.

وی افزود:اگر بخواهیم عرضه نفت خام در بورس انرژی موفق باشد، باید محموله هایی که عرضه می شود در سایز قابل تحویل باشد و قیمت آن طوری تعیین شود که برای خریداران از جذابیت کافی برخوردار باشد.

وی تاکید کرد:لذا برای آغاز مجدد عرضه نفت خام در بورس انرژی ،وزارت نفت باید قیمت های جذاب برای نفت خام تعیین کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار