کد خبر: ۳۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
در دادوستدهای امروز صورت گرفت
هر چند که امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران به نیمه‌های کانال ۷۸ هزار واحدی نزدیک شد، اما حجم معاملات مقدار قابل توجهی را نشان نمی‌دهد به طوری که حجم داد و ستدهای فرابورس ایران امروز بیش از دو برابر معاملات بورسی بود.
دماسنج بازار سرمایه ایران امروز از ابتدای آغاز معاملات با شیب کاهنده‌ای شروع به افزایش کرد و در نهایت توانست با ۲۹۶ واحد رشد نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در تراز ۷۸ هزار و ۳۷۸ واحدی قرار گیرد. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۸۰ واحد افزایش به رقم ۱۵ هزار و ۳۷۱ واحدی رسید.
شاخص آزاد شناور نیز امروز ۲۶۴ واحد بالا رفت و رقم ۸۷ هزار و ۲۳۰ واحدی را تجربه کرد، علاوه بر این شاخص بازار اول پس از ۲۳۰ واحد صعود در تراز ۵۴ هزار و ۹۰۷ واحدی نشست.  شاخص بازار دوم با ۵۰۸ واحد رشد به رقم ۱۷۱ هزار و ۸۹ واحدی رسید.
نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس امروز بیشترین تاثیر را در نوسانات صعودی شاخص کل داشت. پس از این نماد، شرکت ارتباطات سیار ایران، ‌پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر را در فراز و فرودهای دماسنج بازار سرمایه داشتند.
در طرف مقابل نماد معاملاتی گروه پتروشیمی ایرانیان بیشترین تاثیر منفی را در ثبت شاخص کل بر جای گذاشت، پس از این نماد ایران‌خودرو، بانک کارآفرین و سایپا بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۰۸ میلیارد و ۴۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۲۱ میلیون و ۲۸۸ هزار سهم طی نزدیک به ۷۰ هزار نوبت داد و ستد بود.
امروز در نماد معاملاتی شرکت ایران ترانسفو ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم به ارزش ۲۳ میلیارد و ۹۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ۲ معامله درون گروهی کد به کد شد.  همچنین نماد معاملاتی سایپا بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به طوری که در این نماد بیش از ۸۶ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان در ۴۴۶۷ نوبت معامله، مورد داد و ستد قرار گرفت.
نماد معاملاتی شرکت‌های پمپ‌سازی ایران و شاهد، پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه بابت تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی بازگشایی شد. همچنین در پایان معاملات امروز، نمادهای معاملاتی شرکت‌های دوده صنعتی پارس، پتروشیمی ابادان، قند قزوین، خوراک دام پارس، بیسکوئیت گرجی، گرانیت به‌سرام، پشم شیشه ایران، سیمان خوزستان به دلیل آن‌چه که ابهام در ارائه اطلاعات خوانده شد متوقف شدند.
از دیگر نمادهای متوقف شده امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، قند اصفهان، سالمین، فنرسازی زر، سایپا دیزل، کمک‌فنر ایندرامین سایپا، رینگ سازی مشهد، الکترونیک خودروی شرق، تولیدی لنت ترمز ایران، لیزینگ ایرانیان، ‌ ایران خودرو دیزل و لوله و ماشین سازی ایران بودند.
امروز در گروه خودرو ۲۶۶ میلیون و ۷۵ هزار سهم به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. شرایط این گروه امروز نیز چندان مساعد نبود و خودروسازان بزرگ ایران کاهش قیمت سهم را تجربه کردند. در گروه فرآورده‌های نفتی امروز نزدیک به ۵۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای امروز شرایط خوبی را تجربه کرده‌اند.
آیفکس نیز امروز ۶.۹ واحد رشد کرد و به عدد ۸۳۱.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس به رقم ۹۷۱ میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شده که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸ هزار و ۹۵۰ نوبت داد و ستد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار