کد خبر: ۳۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
مدیر عامل کارگزاری بانک سامان؛:
از آنجایی که تحریم هایی که وعده رفع آنها داده شده بود، در نیمه نخست سال به طور کامل برطرف نشد عملکرد شرکت ها در این مدت در حد انتظار و پیش بینی ها مثبت نبود. اما در صورتی که بحث رفع تحریم های کامل بانکی اجرایی شود بسیاری از صنایع بازار سرمایه از جمله پتروشیمی، پالایشگاهی و بانکی می توانند با رشد و رونق رو به رو شوند.
حمیدرضا مهرآور مدیر عامل کارگزاری بانک سامان در خصوص صنایع برتر بازار سرمایه در نیمه دوم سال گفت:  صنایعی همچون پتروشیمی، پالایشگاهی و بانکی پتانسیل رشد دارند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه حذف تحریم های بانکی باعث تسهیل مراودات بین المللی می شود، گفت: در صورت رخ دادن چنین اتفاق مثبتی شرکت های صادرات محور بازار سرمایه و شرکت هایی که مواد اولیه خود را از خارج از کشور وارد می کنند با کاهش هزینه تمام شده مواجه می شوند که این اتفاق باعث افزایش سودآوری بنگاه های تولیدی خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص صنایع برتر نیمه اول سال افزود: در 6 ماهه اول سال صنایع مختلفی به طور مقطعی مورد توجه بازار قرار گرفتند اما از معدود صنایعی که در این مدت عملکرد مثبتی در حجم و ارزش معاملات داشتند، صنعت خودرو بود که دلیل این اقبال نیز خبرهای قراردادهای جدید در این صنعت است که مورد استقبال بازار قرار گرفت؛ البته پالایشی ها نیز در این مدت از چشم سرمایه گذاران بازار سرمایه دور نماندند.
این کارشناس بازار سرمایه درباره صنایع برتر نیمه دوم سال گفت: در صورتی که رفع تحریم های کامل بانکی اجرایی شود بسیاری از شرکت های بازار سرمایه پتانسیل رشد خواهند داشت؛ از جمله صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و بانکی ها می توانند با رشد و رونق رو به رو شوند.
مهرآور درباره گزارش های 6 ماهه شرکت ها هم گفت: از آنجایی که تحریم هایی که وعده رفع آنها داده شده بود، به طور کامل در نیمه نخست سال برطرف نشد عملکرد شرکت ها در این مدت در حد انتظار و پیش بینی ها مثبت نبود.
به گفته وی شرکت ها در نیمه دوم سال می توانند گزارش های قابل قبول تری داشته باشند چراکه متغیرهای پیش روی اقتصاد، چشم انداز روشنی را برای نیمه دوم سال ترسیم کرده است.
این کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار در ماه های باقی مانده از سال 95 اظهار داشت: متغیرهای پیش روی بازار همه مثبت هستند. آثار برجام با گذشت زمان ملموس تر شده است، علاوه بر این نرخ سود سپرده نیز کاهش یافته و در مسیر کاهش بیشتر نیز قراردارد.
وی همچنین گفت: هزینه های تولید کم شده و بسیاری از بنگاه های اقتصادی بخشی از بدهی های خود را از دولت دریافت کرده اند و این اتفاق باعث تزریق نقدینگی های جدید در شرکت هایی شده که با مشکل گردش مالی مواجه بودند،بر همین اساس می توان چشم انداز ماه های پایانی سال را روشن دانست.
مدیر عامل کارگزاری بانک سامان در ادامه به رونق بازار بدهی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: توسعه بازار بدهی در بلند مدت به نفع اقتصاد است چراکه دولت بدهی های خود را با انتشار این اوراق به پیمانکاران پرداخت کرده که باعث توسعه فعالیت های اقتصادی و رونق اقتصاد می شود و در سطح کلان به تزریق نقدینگی به بنگاه های اقتصادی، افزایش سودآوری و در پی آن افزایش قیمت سهام و رونق بازار سهام منجر خواهد شد.
منبع: سنا
نام:
ایمیل:
* نظر: