کد خبر: ۳۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
دکتر یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه رازی گفت در راستای اقتصاد مقاومتی (اقدام و عمل) این شرکت اولین و تنها شرکت بیمه ای ایرانی است که موفق به دریافت رتبه اعتباری بین المللی شده است.
به گزارش روزنامه تجارت مدیرعامل شرکت بیمه رازی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیمه رازی پس از یکسال تلاش و پیگیری از موسسه ci  تحت نظر یکی از نهادهای اتحادیه اروپا که مبتنی بر رتبه بندی مالی کار می کند موفق شد به عنوان اولین و تنها شرکت بیمه گر ایرانی رتبه اعتباری بین المللی دریافت کند.
وی در خصوص جزییات دریافت این رتبه اعتباری بین المللی گفت: رتبه بیمه رازی در ایران +A بوده و در سطح بین الملل چون کشور ایران رتبه +B می باشد این شرکت به دلیل اینکه نمی تواند بالاتر از رتبه کشوری باشد رتبه  +B  را اخذ نموده است.
مظلومی اظهار داشت: کسب این رتبه از اتحادیه اروپا می تواند بر فعالیت های بیمه رازی تاثیر مثبتی داشته باشد زیرا این شرکت قادر به پوشش ریسک های بالاتری خواهد بود همچنین با توجه به این که همواره به دنبال افزایش فعالیت های خود در سطح بین المللی بوده ایم ابن رتبه به این امر کمک خواهد کرد. 
مظلومی در خصوص گسترش فعالیت شرکت در سطح بین المللی نیز گفت: در زمانی که تحریم‌ها چندان محسوس نبود شرکت بیمه رازی در خصوص بیمه اتکایی با شرکت آلمانی (هنوفرری) همکاری داشت. اما با محسوس شدن تحریم‌ها لیدر بیمه اتکایی از یک شرکت مطرح اروپایی به یک شرکت مطرح هندی  تغییر کرد.
مدیرعامل بیمه رازی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به برداشته شدن تحریم ها و دریافت رتبه اعتباری بین المللی می توان به افزایش روابط بهتر و بیشتر در عرصه های بین الملل امیدوار بود و بتوانیم قراردادهای بهتری برای همکاری با شرکت های درجه یک دنیا داشته باشیم.
وی در خصوص عملکرد شرکت گفت این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون 490 میلیارد تومان حق بیمه صادره داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است. در حال حاضر حدود دو میلیون و ۵۰0 هزار بیمه نامه نزد بیمه رازی اعتبار دارد گفت که ۳۰۰ هزار بیمه شده درمان تکمیلی زیر پوشش این شرکت قرار گرفته اند و وضعیت شرکت از نظر تعداد صدور بیمه نامه از ابتدای امسال تا الان ۴۹۰ میلیارد تومان حق بیمه صادر شده که این رقم حکایت از رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و این در حالی است که افزایش سهم بازار، تنها سیاست شرکت بیمه رازی محسوب نمی شود بلکه سودآوری و حفظ توانگری مالی که برای سومین سال متوالی در سطح یک توانگری قرار گرفته ایم در کنار ارائه خدمات مطلوب با نرخ های منطقی از اهداف و سیاست های اصلی این شرکت است.
مظلومی در بخش دیگری درباره آموزش نیروی انسانی گفت: خصوصی سازی در صنعت بیمه باعث شد از ۴ شرکت بیمه فعال، امروز کشور دارای بیش از ۳۰ شرکت باشد ولی نتوانسته ایم نیروی انسانی لازم را پرورش دهیم.
وی تصریح کرد که در ۱۴ سال گذشته عدم توانایی در تربیت نیروی متخصص و مدیریت دانش یکی از نقطه ضعف های صنعت بیمه بوده است.
مدیرعامل بیمه رازی افزود که این شرکت بالاترین نفر ساعت آموزش را در صنعت بیمه ایران داراست و هر فرد دست کم ۷۰ ساعت آموزش می بیند.
مظلومی در خصوص جابه جایی های اخیر در صنعت بیمه و رعایت نشدن حاکمیت شرکتی گفت: در حوزه بنگاهدای سهامداران حق دارند زمانی که از عملکرد مدیری رضایت ندارند، وی را جابه جا کنند اما وقتی جابه جایی ها به کمتر از ۶ ماه می رسد، نشان می دهد که انتخاب آنها درست نبوده است و  ثبات مدیریتی از جمله عوامل موثر بر چشم انداز یک شرکت می باشد و اگر مدیری نسبت به جایگاه خود اطمینان نداشته باشد، شاید تلاش لازم برای موفقیت را انجام ندهد.
این فعال صنعت بیمه افزود: شرکت های بیمه تعهدات بلندمدت می فروشند و اگر مدیری تصمیمات درستی نگیرد، می تواند بر تعهدات آتی شرکت ها تاثیر بگذارد و از این نظر ثبات مدیریتی در شرکت های بیمه گر مهم تر از سایر حوزه هاست.
وی توضیح داد که براساس حاکمیت شرکتی، منافع تمامی ذی نفعان باید رعایت شود و نباید تصمیماتی گرفته شود که منافع بخشی از سهامداران رعایت و منافع دیگران نادیده گرفته شود.
مظلومی درباره ورود شرکت های جدید به بازار بیمه کشور گفت: ورود شرکت های جدید به شرطی که باعث گسترش بازار شود، ایرادی ندارد؛ حتی معرفی محصول جدید، نوعی از گسترش بازار است.
نام:
ایمیل:
* نظر: