کد خبر: ۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
شهر شوش از شهر های استان خوزستان به حساب می آید و یکی از قدیمی ترین اقامتگاه های شناخته شده در جهان است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛شهر شوش  از شهر های استان خوزستان  به حساب می آید و یکی از قدیمی ترین اقامتگاه های شناخته شده در جهان است، با وجود اینکه نخستین آثار یک دهکده مسکونی در آن، مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد هست، احتمال میدهند که در سال ۴۰۰۰سال پیش از میلاد مسیح پایه گذاری شده باشد. طبق اسناد باستانی شوش از مهمترین و کهن ترین و باشکوه ترین شهرهای باستانی ایران و جهان بوده است و باستانشناسان توجه زیادی به این شهر دارندو فعالیت های عدیده را در آنجا انجام میدهند. این کاخ در شهر باستانی شوش  واقع شده است و در محوطه ی قلعه شوش قرار دارد.
 
 
 
شاید در دید اول این طور به نظر برسد که آپادانا نام یک قلعه باشد در صورتی که آپادانا نام یک قلعه نیست، بلکه نام باستانی بناهایی که دارای تالارهای ستون دار هستند را آپادانا ذکر شده است. بهترین و بیشترین نمونه ها از آپاداناها را می توان در تخت جمشید و کاخ شوش مشاهده کرد.
 

 
مساحت کاخ آپادانا شوش ۱۰۴۳۴ متر می باشد و قسمتهای مختلفی مانند دروازه، تالار بار عام، حرم سرا و کاخ پذیرایی را شامل می شود و همچنین دارای سه حیاط مرکزی می باشد. با توجه به بقایای بازمانده از دیوارهای داخلی کاخ که در موزه های خارجی و داخلی نگهداری می شوند، مشخص است که این دیوار ها با استفاده از آجر لعابدار نقاشی شده ساخته شده اند و طرح هایی مثل سپاه جاویدان، شیر بالدار و نقش گل نیلوفر آبی تزئینات این آجرها را تشکیل میدهند.
 
 
 
در سال ۱۳۸۰ بعد از ۷۰ سال، کاخ آپادانا شوش که از  اماکن گردشگری  استان خوزستان است در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.





انتهای پیام/

برچسب ها: کاخ ، آپادانا ، شوش
نام:
ایمیل:
* نظر: