کد خبر: ۳۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
وزیر راه و شهرسازی خبر داد
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداقل سرمایه برای دریافت مجوز خطوط حمل و نقل هوایی ۳۵۰ میلیارد تومان است گفت: تخصص و داشتن هواپیمای نو که تاریخ ساخت آن بعد از سال ۲۰۰۰ باشد از جمله شروط دریافت مجوز حمل و نقل هوایی است.
عباس آخوندی در حاشیه امضای شش سند همکاری بین وزارت راه و شهرسازی ایران و وزارت حمل و نقل آلمان اظهار کرد: بعد از اینکه در صنعت هوانوردی تمام سیستم قیمت گذاری را آزاد اعلام کردیم شرکتهای متعددی درخواست پروانه و تاسیس کرده اند. البته ما برای کسانی که بخواهند یک سیستم هواپیمایی با تمام خدمات داشته باشند شرایط را بسیار سخت کردیم.

وی افزود: شرکت‌هایی که قصد کار دارند باید حداقل ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه داشته باشند، متخصص باشند و هواپیمای آنها نیز حتما نو باشد و تاریخ ساخت آن بعد از سال ۲۰۰۰ باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چندین شرکت برای اخذ پروانه ایرلاین مراجعه کرده اند و مجوز اولیه را گرفته اند که باید بقیه کارها را انجام دهند، گفت: شرکتها باید کل سرمایه شان را وارد کنند، مذاکرات خرید هواپیما را صورت دهند، تیم پروازی خود را ایجاد کنند و زمانی که این کارها انجام شد می توانند پروانه فعالیت خود را بگیرند.

آخوندی تصریح کرد: درخواستهای ایجاد خطوط حمل و نقل هوایی بسیاری واصل شده است. منابع اولیه ای که برای این منظور از سوی شرکتها واریز شد بیش از حد تصور ما بود. در واقع استقبال بسیار خوبی در حال انجام است و من امیدوارم شرکتهای توانمندی با پایه مالی و فنی خوب وارد شوند و بتوانند سطح هوانوردی ایران را ارتقا دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار