کد خبر: ۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
دفاع روحاني از وزير پيشنهادي علوم؛
رئیس جمهور با بیان این‌که بر خلاف آن چه بعضی رسانه‌ها شایعه می‌کنند من در انتخاب وزیر تحت فشار گروه خاص یا شخصیتی نیستم، اظهار کرد: من کسی نیستم که در این زمینه‌ها فشارپذیر باشم و به خاطر فشار گروهی، انتخابی انجام دهم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (سه شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم با بیان این‌که ارتباط دولت و مجلس همواره مطلوب بوده، خاطرنشان کرد: امیدوارم فرصت‌های آینده که من به مجلس می‌آیم برای همفکری و تعاون و رفع مشکلات اساسی مردم باشد.

وی افزود: وزارت علوم بسیار حائز اهمیت است، زیرا میلیون‌ها دانشجو و ده‌ها هزار عضو هیأت علمی، اساتید، محققان و پژوهشگران در چارچوب قوانین این وزارتخانه فعالیت می‌کنند. آن‌چه برای ما مهم است پیشرفت علم و دانش و پژوهش است. ما در پی آنیم که ایران به عنوان مرجع علمی بزرگ در منطقه و حتی درآینده در سطح جهان باشد. همان‌طور که امروز ما در برخی از علوم جدید و "های تک" می‌توانیم در آینده نزدیک با کشورهای پیشرفته رقابت کنیم. دغدغه و هدف دولت و مجلس این است که علم و دانش در خدمت مردم و در خدمت فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این‌که هدف ما این است که دانشگاه‌ها مراکز فعالیت علمی و پژوهشی باشند،‌خاطرنشان کرد: دانشگاه باید با مسائل داخلی، منطقه‌ای و جهانی آشنا باشد. فضای دانشگاه باید عمدتا" علمی و فرهنگی باشد، نه فضای سیاسی یا سیاسی‌کاری.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: من وعده دادم که در اداره کشور و انتخاب افراد بدون مشورت با صاحب‌نظران قدمی برندارم. تاکنون نیز در مسائل کشور بدون مشورت با صاحب‌نظران و متخصصان آن حوزه تصمیمی اتخاذ نکرده‌ام.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار