کد خبر: ۳۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
بانک توسعه صادرات ایران اعطا می کند:
مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: این بانک به میزان چهار هزار میلیارد ریال تا سقف پنج درصد یارانه سود از محل منابع داخلی خود، نسبت به تأمین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام می کند.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر صالح آبادی با اعلام این مطلب افزود: در راستای رسالت و مأموریت این بانک و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی ضمن انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت معدن و تجارت، برنامه ریزی هایی انجام شده تا توان رقابتی این واحدها افزایش یابد.
به گفته مدیر عامل بانک توسعه صادرات، تسهیلات مذکور ‌بابت طرح‌ها و سرمایه درگردش واحدهای صنعتی قابل پرداخت است و وزارت صنعت، معدن تجارت موافقت نموده در طول مدت اجرای این تفاهم‏نامه تا سقف دویست میلیارد ریال از منابع خود را جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات بانک به مشتریان در اختیار بانک قرار دهد.
دکتر صالح آبادی افزود: تخصیص این یارانه نقش به سزایی در کاهش قیمت تمام شده منابع مالی تامین شده برای واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد داشت و توان رقابتی آنها را هم در بازار داخلی و هم در بخش صادرات افزایش می دهد.
وی ادامه داد: سقف تسهیلات مشمول یارانه برای هر واحد صنعتی 20 میلیارد ریال برای طرح و 10 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش تعیین می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: