کد خبر: ۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: برق حاصل از انرژی تجدیدپذیر با یک پنجم قیمت فوب خلیج‌فارس به صورت تضمینی خریداری می‌شود که این اقدام موجب کاهش تلفات در تولید، انتقال و توزیع خواهد شد
به گزارش تجارت آنلاین؛حمید چیت چیان در دهمین همایش بین‌المللی انرژی گفت:ایران یک کشور بزرگ مصرف‌کننده انرژی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انرژی جهان است و بنابراین تحولات اقتصادی و فناوری و محیط‌زیست در حوزه ما دو چندان خواهد بود.

وی ادامه داد: برخورداری از منابع طبیعی و انسانی متخصص توان تامین نیازهای جهانی برای انرژی را برای کشور مهیا کرده است و رسالت تأمین انرژی با حداقل آلایندگی برای رشد اقتصاد و رفاه کشور را بر عهده داریم.

وزیر نیرو اظهار داشت: صنعت برق پس از چندین دهه رشد در آستانه تحولی بنیادین در زمینه توسعه کیفی قرار گرفته و اصلی ترین شاخصه با توجه به حفظ محیط‌زیست افزایش کارایی بهره‌وری، اصلاح ساختار و توسعه رقابت در حوزه صنعت خواهد بود.

چیت‌چیان با بیان اینکه،بهبود شرایط زیست‌محیطی با مشارکت صنعت برق در گسترش منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک از برنامه‌های این وزارتخانه است، گفت: سهم انرژی تجدیدپذیر در بسیاری از کشورهای جهان در حال افزایش است و فناوری انرژی خورشیدی و بادی بالاترین نرخ رشد را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی گفت:این وزارتخانه با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و استعدادهای خدادادی در حال تدوین بیش از 30 نقشه راه و فناوری در صنعت آب و برق کشور است.


انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، انرژی ، نیرو ، وزیر ، متخصص
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار