کد خبر: ۳۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی را در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۲.۹ درصد ارزیابی کرده است. نسبت به سه ماهه دوم سال اقتصاد این کشور رشد ۱.۵ درصدی داشته است
این بالاترین آهنگ رشد اقتصادی در ایالات متحده طی دو سال اخیر گزارش شده است. این میزان از رشد بالاتر از پیش بینی کارشناسان بوده است.روند صعودی مصرف داخلی، افزایش فعالیتهای بخش صادرات و در نهایت بالارفتن حجم سرمایه گذاری شرکتها در سرعت گرفتن روند رشد اقتصادی آمریکا نقش مهمی داشته اند.بانک مرکزی آمریکا پیش بینی می کند رشد اقتصادی کشور تا پایان سال ۲۰۱۶ به رقم ۱.۸ درصد برسد. این رقم ۰.۲ درصد بالاتر از ارزیابی های صندوق بین المللی پول است.به گزارش وال استریت ژورنال هزینه های مصرفی در شرکت ها و میان مشتریان و دولت آمریکا نیز افزایش خواهد داشت. با توجه به وضعیت خوب مسکن و بیکاری 5 درصد در آمریکا قدرت خرید مصرف کنندگان افزایش خواهد داشت. هزینه ساخت دفاتر و انبارها و حتی چاههای نفتی در سه ماه سال رشد 5.4 درصدی داشته است.

این رقم نشانگر آن است که فشار بخش انرژی بر تجارت کم شده است.حتی ممکن است با از بین رفتن بی اعتمادی پس از انتخابات ریاست جمهوری این روند در ماه نوامبر بهبود یابد و شرکتها هزینه ها و حقوق کارگران را افزایش خواهند داد. با توجه به حمایت کلینتون و ترامپ از تقویت هزینه های فدرال بخصوص در زیرساختها و بخش دفاعی ، تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد داشت و سرمایه گذاران به بازارها بازخواهند گشت. اما بازارهای مسکن و تمرکز بر رشد در شرکتهای آمریکایی نیز مهم اند ولی آمار اخیر نشانگر فرصتی خوب برای رشد بهتر در سال آینده باشد. ارقام GDP قدرتمند بزرگترین اقتصاد دنیا می‌تواند زمینه را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری فراهم کرده و دارایی‌های بدون بهره‌ای چون طلا را تضعیف و موجب تقویت دلار و اوراق خزانه‌داری آمریکا شود. اخبار خوب برای اقتصاد آمریکا به منزله فشار نزولی روی طلا خواهد بود. در کوتاه مدت، این موضوع موجب تقویت دلار خواهد شد. این در حالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو و نشست فدرال‌رزرو در ماه دسامبر می‌تواند فشار بیشتری روی طلا بیاورد.

شاخص دلار، که این واحد پولی را در برابر سبد‌های ارزی دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد تغییر چندانی نداشته و نزدیک بالاترین نرخ 9 ماه اخیر خود معامله می‌شود. بر اساس اعلام گروه نظارت بازار CME،‌ بازارها شانس افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر 78 درصد می‌دانند. با توجه به اخبار مثبت از رشد اقتصادی کشورهای حوزه پولی یورو در روزهای گذشته ، می توان انتظار عملکرد بهتر اقتصادی را برای سال 2017 داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار