کد خبر: ۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
دولت کویت اعلام کرد که در راستای اجرای طرح اصلاحات اقتصادی و تحقق برنامه توسعه پنج ساله همکاری با کشورهای خارجی، اجرای بخش عظیمی از طرح های زیربنایی را به مالزی واگذار می کند.
دولت کویت با اشاره به مذاکرات فشرده با طرف مالزیایی و الگوگرفتن از تجارت موفق این کشور، امتیاز اجرای طرح های کلان در بخش های حمل و نقل، ارتباطات، آموزش و آب و برق را به شرکتهای مالزی واگذار می کند .بر اساس گزارش نشریه الانبا، رایزنیهای بین دو کشور به منظور سرمایه گذاری مالزی در کویت تا سقف 70 میلیارد دلار صورت گرفته است .این بزرگترین قرارداد همکاری تجاری کویت در دهه گذشته است. دولت این کشور قصد دارد در راستای رقابت با کشورهای قطر و امارات و جلوگیری از عقب ماندن از این کشورها، طرح های زیربنایی گسترده ای را اجرا کند .

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به رغم بحران مالی ناشی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، تلاش می کنند که اجرای طرح های زیر بنایی را متوقف نکنند.
الانبا اضافه کرد‌ که مذاکرات به عمل آمده بین مقامات کویت و مالزی شامل مشارکت کوالالامپور در اجرای 32 طرح عظیم عمرانی در کویت است . علاوه بر ٱن همکاری های صنعتی کویت با دیگر کشورهای حوزه شرق آسیا همچون چین و ژاپن نیز افزایش می یابد.
بر اساس دستوری که 'شیخ صباح الاحمد' امیر کویت صادر کرده، این کشور باید تا سال 2020 به یکی از مهترین مراکز مالی در منطقه تبدیل شود . کویت در حال حاضر سرمایه گذاری در چهار جزیره بزرگ این کشور که در نزدیکی مرز عراق قرار دارد را نیز کلید زده تا استفاده تجاری گسترده ای را در این زمینه انجام دهد.

از سویی دیگر وزارت نفت کویت اعلام کرد که به منظور توسعه همکاریها، چین در بزرگترین تاسیسات نفتی کویت سرمایه گذاری خواهد کرد که این اقدام در چارچوب توسعه صنایع نفتی این کشور و تقویت موقعیت کویت در 'اوپک' صورت می گیرد .به نوشته نشریه الانبا، وزارت نفت کویت تاکید کرد که شرکت نفتی 'سینوبیک' چین برنده مناقصه توسعه پالایشگاه 'الاحمدی' که بزرگترین تأسیسات نفتی کویت است، شده و امتیاز کامل اجرای طرح توسعه این پالایشگاه را تصاحب کرده است .

شرکت سینوبیک چین در رقابت با یک کمپانی سرشناس ایتالیایی برنده مناقصه شده و تأسیسات بزرگ تصفیه و استخراج گوگرد در پالایشگاه الاحمدی کویت را احداث خواهد کرد .
کویت قصد دارد در شش سال آینده ٤٢ میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند و با وجود افت قیمت نفت، این کشور تا پایان سال ٢٠٢٢ میلادی سرمایه گذاری کلانی را در این صنعت انجام خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار