کد خبر: ۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
آخوندی عنوان کرد:
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده از تجربیات سایر کشورها در حوزه آسفالت و قیر گفت: این وزارتخانه برای ورود تکنولوژی های جدید به کشور و ثبت اختراعات آمادگی دارد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز سه شنبه در ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران اظهار داشت: نیاز به یک نقشه علمی برای افزایش بهره برداری از فناوری های جدید در حوزه قیر و آسفالت داریم.

وی ادامه داد: قیر از معدود محصولاتی است که قیمتش در ایران با قیمت جهانی یکسان است و این موضوع باعث شده در مورد استفاده بهتر از آن اندیشیده شود.

آخوندی با بیان اینکه نیاز به بازنگری در رویه های راه و جاده ها داریم، اظهار داشت: شرایط برای رقابت در حوزه قیر و آسفالت فراهم شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم توجه به مرحله اجرایی در فرآیند قیرسازی گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در مرحله آخر و اجرا قیر و آسفالت توسط چه کسی مورد استفاده قرار می گیرد.

آخوندی با انتقاد از گسترش مدرک گرایی در حوزه آموزش صنعت قیر و آسفالت گفت: مراکز آموزش ما به دانشگاه های با کیفیت پایین تبدیل شده اند که نه کارکرد مراکز آموزشی سابق را دارند و نه از ویژگی های یک دانشگاه دانش بنیان برخوردار هستند و در واقع به یک مرکز تولید مدرک تبدیل شده اند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: مدرک آموزش عالی راه که در گذشته به آموزش و افزایش مهارت در این حوزه اختصاص داشت در حال حاضر به دنبال ارایه مدرک دانشگاهی است. این موسسه در گذشته کادر فنی صنعت راه کشور را آموزش می داد.

آخوندی تصریح کرد: مراکز دانشگاهی متعددی برای ارایه مدرک وجود دارند اما در حال حاضر ما نیاز به یک مرکز آموزش مهارت داریم.

وی با تاکید بر لزوم کنترل کیفیت در حوزه قیر و آسفالت اظهار داشت: برای احداث هر کیلومتر آزادراه در شرایط عادی نیاز به 10 میلیارد تومان هزینه است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برای احداث 100 کیلومتر آزادراه یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می شود و بنابراین باید به موضوع کنترل کیفیت توجه ویژه ای کرد.

آخوندی خاطر نشان کرد: در گذشته بسیاری از پروژه ها با پیشرفت 70 یا 80 درصد افتتاح شده که باعث ایجاد مشکلات فراوانی شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وقتی پیگیری می کنیم مشخص می شود که به دلیل فشار آوردن از مراجع بالا این پروژه ها زودتر از موعد افتتاح شده و مراحل اصلی کار باقی مانده اند.

وی تاکید کرد: باید به سراغ سیستم های نظام کنترل فنی رفت و این فرآیندها را لازم الاجرا کرد.

وزیر راه و شهرسازی پس از مراسم افتتاحیه، نمایشگاه تخصصی صنعت قیر و آسفالت را که در حاشیه این همایش برگزار می شود را افتتاح کرد.
برچسب ها: آخوندی ، آسفالت ، قير
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار