کد خبر: ۳۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کارشناس بازار سرمایه خبر داد
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که یکی از مولفه های اثرگذار بر بهبود شرایط بورس ورود نقدینگی جدید به بورس است گفت: با توجه به افزایش حجم معاملات در هفته های گذشته می توان از این منظر منتظر روزهای خوش برای بازار سهام بود.
امید احمدی با بیان این که معاملات بازار سهام در نیمه نخست امسال با ثبت زیان و نیز در شرایطی همراه با ابهام سپری شد گفت: با توجه به شکسته شدن مقاومتهای پیش روی شاخص بورس در چند روز گذشته می توان به وضعیت مثبت بورس تا پایان سال امیدوار بود.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از مولفه های اثرگذار بر بهبود شرایط بازار و امید به رونق آن تا پایان سال ورود نقدینگی جدید به بورس است که به توجه به افزایش حجم معاملات در هفته های گذشته می توان از این منظر هم منتظر روزهای خوش برای بازار سهام بود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر رونق بازارهای جهانی هم می تواند بر کلیت بازار سهام اثر مثبتی داشته باشد که خوشبختانه این روزها دستکم شاهد انتشار خبر منفی در خصوص وضعیت جهانی برخی کالاها نیستیم. بعلاوه این که شرایط جهانی قیمت نفت هم این روزها متعادل و مثبت است و از این منظر نیز نمی توان تهدیدی را برای بورس و اقتصاد کشور متصور بود.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: البته با وجود همه این خوش بینی ها نباید از برخی اتفاقات از جمله عاقبت اجرای برجام و نیز مسایل مربوط به انتخابات آمریکا به عنوان ریسک های پیش روی بازار سهام غافل بود.
وی ادامه داد: با توجه به رکود سنگینی که بر اقتصاد کشور حاکم است و دامنه این رکود در بازارهای چون مسکن، خودرو، ارز و سکه و طلا هم مشاهده می شود بنظر می رسد بورس بهترین مقصد برای ورود نقدینگی جامعه باشد آن هم به این شرط که نقدینگی وارد شده به بازار وارد چرخه تولید و بنگاهها شود.
احمدی گفت: از سوی دیگر در انتشار گزارش‌های 6 ماهه شرکتها نیز بهبود عملکرد در عمده صنایع بورسی پیش بینی می شود که این مولفه هم می تواند موجب افزایش حجم نقدینگی وارد شده به بورس شود.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار