کد خبر: ۳۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
مدیر ستاداجرایی مرکز به همراه جمعی از همکاران با خانواده سردار شهید حسین همدانی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی مرکز، محمدرضا موسی زاده در این دیدار به اهمیت نقش شهدا و همچین وظیفه جامعه در برابر آنان و خانواده معظم شهدا اشاره کرد و نکاتی را در زمینه لزوم توجه بیشتر به زندگی و بینش شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بیان کرد. وی افزود: آموزه های زندگی انسان هایی که با وجود بسیاری از تعلقات دنیوی و شرایط مناسب زندگی، همه را رها می کنند و برای انجام تکلیف دینی خود پا به جبهه های نبرد می¬گذارند و جان خود را تقدیم اسلام و کشور می-نمایند، باید به عنوان یک الگو و فرهنگ به نسل جوان ارائه شود. موسی زاده گفت: امید است ما ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم و در حفظ و سیانت از ارزش  های مقدس جمهوری اسلامی ایران به وظایف خود عمل نماییم. 
در این دیدار فرزند سردار شهید همدانی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید همدانی گفت:
سردار همدانی خودشان در سال های دور یک صندوق قرض الحسنه تاسیس کرده بودند که در شهرهای کرمانشاه، همدان و کرج دارای شعبه بود. 
فرزند شهید همدانی افزود: من از سال ها قبل با مجموعه بانک قرض الحسنه رسالت که به شکل تخصصی در زمینه قرض الحسنه فعالیت می کند، آشنا هستم.
در این دیدار همسر شهید حسین همدانی نیز به بیان نکاتی از آخرین دیدارشان با شهید پرداخت. و گفت: "آن روز ناهار را به اتفاق خوردیم. کمی بعد دیدم مشغول انجام کارهای منزل هستند حتی دکور اتاق کار خودشان را تغییر دادند و سجاده نماز و عبای خود را نیز جمع کردند، همیشه سجاده نمازشان پهن بود اما این بار که می خواستند بروند سوریه، سجاده را جمع کردند.
آن روز مدام می گفتند این بار بروم دیگر برنخواهم گشت و شهید می شوم و مدام این جمله را تکرار می کردند تا جایی که 2 تا از دخترهایم به گریه افتادند، سردار آرام و قرار نداشتند، احساس می کردم روی پاهای خود بند نیستند. من به شوخی گفتم اگر شهید شدی قول می دهی مرا شفاعت کنی که در بین صحبت ها رو به من کردند و گفتند "بله . . . ، من را در همدان دفن کنید".
همیشه ساک رفتنش را خودم می بستم این بار دیدم وسایلی را که برایش گذاشتم را خالی کردند حتی انگشترهایش را نیز از انگشتانش در آوردند و گفتند می خواهم بار کمتری بردارم چرا که این بار زود برمی گردم، انگار می دانستند قرار است تا چند روز دیگر شهید شوند. و سه روز بعد نیز در سوریه به شهادت رسیدند."
در پایان دیدار موسی¬زاده یک جلد کلام الله مجید و تندیس آن شهید بزرگوار را به خانواده وی تقدیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: