پرفسور باقر ساروخاني استاد دانشگاه و پيشكسوت عرصه ارتباطات و روابطعمومي"پدر جامعه شناسی ارتباطات" در نشست هماهنگي دوازدهمين سمپوزيوم بينالمللي روابطعمومي كه با حضور وكيلي عضو هيات مديره و جمعي از صاحب نظران، فعالان عرصه ارتباطات برگزار شد، گفت: به يقين آينده درخشاني را ميتوان براي اين بانك و خانواده معظم آن متصور بود.
به گزارش روابط عمومي بانك صادرات ايران، بهمن وكيلي، در نشست اعضاي شوراي سياست گذاري سمپوزيوم بينالمللي روابطعمومي در سخناني با اشاره به اهميت و جايگاه روابطعمومي در سازمان گفت: روابطعمومي در حقيقت پيشاني سازمان است و اگر روابطعمومي جايگاه قوي، محكم و توانمند داشته باشد، سازمان نيز در جامعه و در ميان مردم جلوهگري بهتري خواهد داشت.
عضو هيات مديره بانك صادرات ايران تصريح كرد: روابطعمومي نياز به يك ديدگاه علمي دارد و بدون پشتوانه علمي نميتوان در كار روابطعمومي موفق بود. ديد و فعاليت علمي در روابطعمومي به اين معني است كه بايد محيط داخل و بيرون سازمان را بشناسد. وضعيت رقبا و نوع محصولاتي كه ارائه ميدهند را رصد كرده و ضمن معرفي محصولات جديد سازمان، راهكارها و چگونگي استفاده از اين محصولات را مورد مطالعه قرار دهد.
وكيلي در پايان اظهار داشت: جايگاه روابطعمومي مهم است و ارتقا و رشد جايگاه سازمان به فعاليت علمي و نوآورانه آن بستگي دارد. اميد است با تلاش مديران بخش روابطعمومي سازمانها كشور شاهد فعاليتهاي علمي و اثرگذار از روابطعموميها باشيم.
پروفسور باقر ساروخاني، استاد دانشگاه و پيشكسوت عرصه ارتباطات و جامعهشناسي در اين جلسه با اشاره به نقش مهم روابطعمومي در بانكها گفت: روابطعمومي جايگاه عظيمي در سازمانها به خصوص بانكها دارد و هيچ بانك پيشرفته و متعالي را نميتوان بدون وجود روابطعمومي قوي تصور کرد. در دنياي پررقابت كنوني، حفظ رقابتپذيري، جلب سپردهها و سرمايهگذاري مطلوب، مطمئن و سودآور و تحقق اهداف بلند و متعالي سازمان از جمله فعاليتهاي مهم روابطعموميها است.
وي در ادامه اظهار داشت: روابطعمومي براي موفقيت خود نياز به سه ابزار مهم شامل نظام پيشنهادها، استانداردسازي و مديريت دارد. نظام پيشنهادها، در واقع ايجاد جريان آزاد اطلاعات در درون و بيرون سازمان است. شفافيت و انتقادپذيري در سازمان لازم است و بايد سليقهها و نيازها در دنياي درون و بيرون سازمان را ديد.
اين پيشكسوت و استاد دانشگاه روابطعمومي را چشم بيناي سازمان دانست و گفت: روابطعمومي، جايگاه سازمان در جامعه را براي مديران نمايان ميسازد. هر سازماني از بدو تأسيس تا اوج موفقيت نياز به روابطعمومي دارد. آن سازماني كه نتواند دنيا را ببيند، با زمان و مكان بيگانه است و شكست خواهد خورد.
پروفسور ساروخاني در ادامه با تبريك به مديران و كاركنان بانك صادرات ايران گفت: امروز ميهمان يك بانك بزرگ و مردمي هستم و از حضور در بانك صادرات ايران بسيار خرسندم. اين بانك همواره بانك خوبي بوده و هميشه مديران خوبي داشته و عملكرد روابطعمومي آن با وجود مدير و كاركنان توانمند، نماد توسعه پايدار بانك است و به يقين ميتوان آينده درخشاني براي اين بانك و خانواده معظم آن متصور بود.
جهاني، رئيس روابطعمومي اين بانك نيز در اين نشست گفت: روابطعمومي در واقع هنر نفوذ در دلها و چشمهاست. در دلها به اين معني كه بتواند انديشه ها و فكرها را با سازمان خود همراه كند و در مسير اهداف سازمان قرار دهد و بتواند مخاطبان، مشتريان و ذينفعان را با خود همراه كند.
جهاني خاطر نشان ساخت: بانك صادرات ايران ٦٤ سال پيش با يك ايده بسيار نوآورانه توسط بنيانگذارانش به ويژه مهندس مفرح به عنوان بانك غيردولتي برخلاف ساير بانكهای آن زمان، بر پایه يك انديشه و فكر نوآورانه تأسيس شد.
وي با اشاره به دستاوردهاي اخیر بانك گفت: با تلاش و برنامه ريزي هاي انجام شده دو افتخار ديگر به افتخارات پیشین بانك صادرات ايران اضافه شد، اين بانك توانست در بين ١٠٠٠ بانك برتر دنيا در نشريه معتبر و بينالمللي بنكر به عنوان برترين بانك ايراني معرفي شود. دومين افتخاري كه با تلاش تيم مذاكره كننده و پيگيري هاي حقوقي و تلاش های مديران بانكی حاصل شد، رفع تحريمهاي اتحاديه اروپا از داراييهاي بانك صادرات ايران است كه اين مهم مي تواند ارزش افزوده فراواني را براي همه ذينفعان بانك به دنبال داشته باشد.
شايان توجه است؛ در آيين یاده شده بانك صادرات ايران در راستاي انجام مسوليت هاي اجتماعي خود از نيم قرن تلاش علمي و پژوهشي پرفسور ساروخاني در زمينه علوم اجتماعي تقدير به عمل آورد.