کد خبر: ۳۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
رئیس سازمان ملی استاندارد از آماده شدن نتایح آزمایشات گازوئیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، نیره پیروزبخت صبح امروز در نشستی خبری به مناسب روز ملی کیفیت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت گزارش کیفیت گازوئیل اظهار کرد: نتایج آزمایشات گازوئیل آماده شده و سازمان ملی استاندارد در حال تحلیل وبررسی آن است که پس از اتمام کار گزارش مورد نظر به نهادهای مربوطه از جمله وزارت نفت ارسال می‌شود.

وی همچنین در واکنش به اظهارات دبیر انجمن خودورسازان که مدعی شده بود آزمایش بنزین پالایشگاه تهران حاکی از استاندارد نبودن بنزین این پالایشگاه است، ادامه داد: در مجموع ما به عنوان سازمان ناظر بر این تولیدات هستیم و با وزارت نفت نیز همکاری لازم را داریم اما اگر بخش خصوصی به این موضوع ورود کرده و نتایج متفاوتی به دست آورده است اول باید بررسی شود که نحوه نمونه برداری و آزمایش چگونه بوده است.

وی با بیان اینکه برای صدور گواهی استاندارد یک محصول فرآیندهایی از قبل اهمیت دارد، گفت: اگر بخش خصوصی بخواهد می‌تواند با ما ارتباط بگیرد و گزارشات خود را در خصوص چگونگی نمونه گیری و آزمایش بنزین در اختیار ما قرار دهد اما فعلا در گزارشاتی که ما داریم با توجه به اینکه بیشتر از محل‌های توزیع بنزین نمونه برداری کردیم مشکل خاصی در بنزین‌ها وجود ندارد.

پیروزبخت درباره بحث استانداردها و کیفیت نیز اظهار کرد: در بحث کیفیت اعتقاد داریم که واحدهای تولیدی باید خودشان را به کیفیت مدنظر ما برسانند نه اینکه ما شاخص‌ها را برای رسیدن آن‌ها تغییر دهیم.

به گفته وی، بحث ارزیابی کیفیت برای سازمان ملی استاندارد تنها در مورد کالاها و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری می‌شود نیست و تا کنون این سازمان در بسیاری از بحث‌ها ورود پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه درباره شرکت‌های متقاضی نشان حلال در کشور اظهار کرد: بحث حلال در ایران به سال ۱۳۸۸ برمی‌گردد که ما عضو موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی شدیم و توانستیم به عضویت هیئت مدیره آن درآییم.

وی با بیان اینکه تا کنون پنج برند موفق به دریافت نشان حلال در ایران شده‌اند، گفت: متقاضیان بسیار زیادی برای دریافت این نشان اقدام کرده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار