در جلسه سرپرستي خوزستان مطرح شد: بايد مسير وصول مطالبات از شعب و مذاکره با بدهکاران آغاز شود. لذا در صورت بينتيجه بودن مذاکرات ضروري است پروندهها به وکلاي طرف قرارداد سپرده شود.
داود احمدي بلوطکي يکي از مديران سرپرستي خوزستان در جلسهاي با وکلا و اعضاي دايره پيگيري و وصول مطالبات به اهميت و ضرورت پيگيري مطالبات اشاره و به تبيين ضرورت ارتباط مستمر و دوسويه وکلا با دايره پيگيري وصول مطالبات تأکيد کرد.
وي در همين رابطه گفت: اين ارتباط بايد بهگونهاي باشد که شاهد ارائه پاسخهاي متناقض و متعارض به مشتريان نباشيم چراکه سردرگمي مشتريان باعث جداي آنها از ثامن و عدم حصول نتيجه مطلوب در وصول مطالبات ميشود.
احمدي با تأکيد بر تعيين تکليف پروندههاي قديمي که مدت زيادي است در اختيار وکلا است شد، افزود: همکاري سرپرستي با وکلا منوط به نتايج حاصله وکلا و پيگيري آنها تا اخذ رأي نهايي پروندههاي مطالباتي از مراجع قضايي است.
در ادامه جلسه وکلا بابيان برخي مشکلات خود همچون عدم همکاري مراجع قضايي در مرحله اجراييه و يا در تعداد رسيدگي به پروندهها در يک ماه، خواستار رايزنيهاي بيشتر سرپرستي خوزستان و همکاري بيشتر با آنها شدند.