کد خبر: ۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
استاد معماری دانشگاه میلان:
استاد دپارتمان مطالعات شهری و معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان گفت: روستای ده نمک قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری استان سمنان را دارد.
به گزارش تجارت آنلاین؛ˈاوگولینی میکلهˈ در نشستی با مدیر کل و کارشناسان سرمایه گذاری و مرمت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اظهار کرد: ده نمک دارای ویژگی های متعددی است و باید راهکارهای باز زنده سازی و جذب گردشگر به این روستا مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس، مرحله جدید مطالعات استادان و دانشجویان دپارتمان مطالعات شهری و معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان بر روی روستا و کاروانسرای ده نمک آغاز شده است.
 
این پرفسور و استاد دانشگاه افزود: ده نمک را می توان به عنوان موزه های جاده ابریشم، تاریخ آب و معماری خشتی معرفی کرد.
 
وی با بیان اینکه معماری جدید و قدیم در ده نمک ادغام شده است، گفت: وجود آثار تاریخی از جمله کاروانسرا، قلعه، قنات، آب انبار، یخچال، جاذبه های طبیعی از جمله کوه، کویر و برخورداری از امکانات جدید مانند اتوبان، راه آهن، قرار گرفتن در کنار جاده مشهد و ... از جمله قابلیت های ده نمک است.
 
استاد دپارتمان مطالعات شهری و معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان با تاکید بر اینکه هدف اصلی این دانشگاه زندگی بخشی به آینده ده نمک است، افزود: با آبرسانی، کشاورزی و مرمت آثار تاریخی می توان زندگی را به ده نمک بازگرداند.
 
ده نمک یکی از روستاهای تاریخی و کهن آرادان استان سمنان است که در 23 کیلومتری بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: