کد خبر: ۳۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
نتایج اولیه «طرح جامع مطالعات اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و زیست‎محیطی مناطق نفتی غرب کارون جهت دستیابی به توسعه پایدار» در قالب گزارشی ارائه شد.
معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‎های شرکت ملی نفت ایران در این زمینه اعلام کرد: مشاور این طرح با تشکیل گروه های تخصصی اجتماعی، اقتصادی، تلفیق و زیست محیطی و استفاده از اساتید با تجربه در زمینه های مختلف، اقدام به شفاف سازی و تعیین وضع موجود مناطق نفتی غرب کارون کرده است که نتایج بررسی های انجام گرفته در جلسه ای با حضور اعضای کمیته راهبری طرح در دفتر مشاور اجتماعی وزیر ارائه شد.
بر پایه این گزارش، فاز نخست این طرح مبتنی بر «شناخت و تحلیل جامع وضع موجود منطقه با تاکید بر ارائه راهکار برای انجام برنامه های کوتاه مدت در شرکت نفت و گاز اروندان» است که به این منظور، گروه تلفیق جلساتی را با حضور مدیران، کارشناسان و صاحب نظران شرکت نفت و گاز اروندان برگزار کرده و ١٧ چالش اساسی این شرکت را استخراج و اولویت بندی کرده است.
گروه اجتماعی نیز با ارائه نتایج مطالعات در مناطق نفتی کارون و بررسی ۲۸ آبادی که در شعاع ١۸ کیلومتری منطقه غرب کارون قرار دارند، وضع جمعیتی منطقه و موضوع آموزش و توانمند سازی مردم محلی را بررسی و در گزارش تشریح کرده است.
با توجه به وجود تالاب هورالعظیم در این منطقه و اهمیت آن، مقرر شد تشریح نتایج گروه زیست محیط در جلسه ای جداگانه بررسی شود؛ همچنین مقرر شد گروه اقتصادی، وضع اقتصادی و معیشتی جمعیت منطقه را در جلسات آتی ارائه کنند.
از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، غرب کارون به عنوان یکی از ٢ قطب تاثیرگذار و حائز اهمیت برای صنعت نفت معرفی و طرح های توسعه ای این منطقه با جدیت دنبال شد. به موازات طرح های توسعه ای، با تاکید وزیر نفت، ایفای مسئولیت های اجتماعی نیز به طور جدی در این منطقه پیگیری می شود و در این مسیر، «طرح جامع مطالعات اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و زیست محیطی مناطق نفتی غرب کارون جهت دستیابی به توسعه پایدار» در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
امروز (٢٣ آبان ماه) سه طرح توسعه ای غرب کارون شامل فاز نخست طرح توسعه میدان یادآوران، فاز نخست طرح توسعه میدان آزادگان شمالی و طرح توسعه میدان یاران شمالی با حضور رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح می شود. 
منبع: شانا
نام:
ایمیل:
* نظر: