به گزارش
تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا برای این موارد شرکتهای اینترنتی موظف به پرداخت خسارتی به کاربران خود میشوند، توضیح داد: به صراحت اعلام میکنیم که بحث اعتبار حجم کاربران در مدت زمانی کوتاه یک بهانه است.
غلامرضا داداشزاده اظهار کرد: مسوولیت تامین امنیت شبکه اپراتورها بر عهده خود آنهاست و این موضوع در پروانه و تفاهمنامههای آنها نیز به وضوح مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برهمین اساس اگر حتی حملهای نسبت به شبکه این شرکتها صورت بگیرد و حجم کاربران مصرف شود، لازم است که مبلغ مربوطه به آن یا همان میزان حجم حتما به حساب کاربران بازگردانده شود.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین یادآور شد: اگر برای کاربری چنین اتفاقی افتاد و شرکت مربوطه حاضر به پرداخت این رقمها نشد ما و سامانه 195 آماده پاسخگویی هستیم و هیچ بهانهای را در این خصوص نمیپذیریم.
بنا بر گزارش، پیش از این از سوی برخی شرکتهای اینترنتی این گونه مطرح شده بود که ما هر شب، هر روز و هر لحظه مورد حملات اینترنتی قرار میگیریم که هیچ کنترلی روی این حملات وجود ندارد. در حالی که لازم است با استفاده از فناوریهای روز، شرکت ارتباطات زیرساخت در بدو ورود این حملات را رصد و IPهای آنها را مسدود کنند، اما اکنون این حملات اتفاق میافتد و به دنبال اعتراض کاربر، ما باید این موضوع را بررسی کرده و IPها را به شرکت ارتباطات زیرساخت منتقل کنیم تا آنها بحث را پیگیری کنند.
در این زمینه برخی مدیران شرکتهای ارائه کننده اینترنت این گونه خبر داده بودند که نکتهی مهمی که دربارهی این حملات وجود دارد آنکه در بسیاری از موارد به واسطه حملههای صورت گرفته حجم کاربر به طور یکباره تمام میشود و این مساله باعث میشود کاربران فکر کنند شرکت کمفروشی میکند. اگر ما بدانیم اختلالات مربوط به اینترنت در چه ساعاتی رخ میدهد میتوانیم این مساله را از طریق پیامک به اطلاع کاربران خود برسانیم، اما اکنون همواره تمام تقصیرها به گردن شرکتهای ارائهکننده اینترنت میافتد در صورتی که برای بهبود وضعیت فعلی اینترنت کشور ایجاد تغییر در شرایط شبکه انتقال کشور اهمیت به سزایی دارد.
انتهای پیام/