کد خبر: ۳۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
رییش پژوهشکده بیمه:
دکتر امیر صفری رییش پژوهشکده بیمه:در بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه میزان کارآمدی بازار صنعت بیمه بررسی می شود.
به گزارش روزنامه تجارت دکتر امیر صفری در نشست خبری بین اصحاب رسانه در محل پژوهشکده بیمه گفت: فضای کسب و کار در صنعت بیمه، تحلیل بازارهای مستقیم و اتکایی در صنعت بیمه، نو آوری در محصولات بیمه ای، تعامل بازار بیمه با سایر بازارهای مالی، ورود بیمه گران خارجی در بازار بیمه کشور، قیمت گذاری در بازار بیمه و رقابت بین شرکت های بیمه داخلی و خارجی از محورهای همایش است.
وی با پنج هدف برگزاری این گردهمایی را به ترتیب زیر برشمرد: 1- بررسی تازه‌ترین یافته‌های علمی در صنعت بیمه 2- دسترسی به پیشنهادات کاربردی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در صنعت بیمه 3- تاثیرگذاری در صنعت بیمه با سیاست‌های فرا و درون صنعتی 4 -گردهمایی علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران صنعت بیمه 5- فراهم سازی امکان ملاقات هیات‌های داخلی و هیات‌های خارجی جهت عقد تفاهمنامه
همچنین محورهای گردهمایی را که به تایید کمیته سیاست‌گذاری و پژوهشکده بیمه رسیده است بشرح ذیل عنوان نمود. 1-  فضای کسب و کار در صنعت بیمه 2- تحلیل ساختارهای بازارهای مستقیم اتکایی 3-  قیمت‌گذاری در باز 4-  نوآوری در محصولات بیمه‌ای 5- تعامل‌ با دیگر بازارهای مالی 6- ورود بیمه‌گران خارجی
صفری با تاکید بر این نکته که همایش امسال تمرکز بر موضوع بازار بیمه دارد، افزود: از اهداف این همایش دستیابی به آخرین یافته های علمی در دانش بیمه است و دسترسی به پیشنهادهای کاربردی برای برنامه ریزی و سیاست گذاری در صنعت بیمه است. ضمن اینکه تاثیرگذاری بر سیاست های کلان صنعت بیمه در کنار گردهمایی علاقمندان و دست اندرکاران صنعت بیمه از دیگر اهداف این همایش است.
وی خاطر نشان کرد: در جریان این همایش ملاقات هایی بین هیات های داخلی و خارجی جهت انعقاد قرارداد و تفاهم نامه برگزار خواهد شد و شرکت های مونیخ ری آلمان، یو آی بی انگلیس، تویوتا اس یو ژاپن، ناسکو فرانسه، ارگو آلمان و آزری آذربایجان تقاضای ملاقات با شرکت های داخلی بیمه را کرده اند. 
صفری افزود: از اهداف این همایش دستیابی به آخرین یافته های علمی در دانش بیمه است و دسترسی به پیشنهادهای کاربردی برای برنامه ریزی و سیاست گذاری در صنعت بیمه است. ضمن اینکه تاثیرگذاری بر سیاست های کلان صنعت بیمه در کنار گردهمایی علاقمندان و دست اندرکاران صنعت بیمه از دیگر اهداف این همایش است.
صفری با اعلام این مطلب که یکی از ملاک های انتخاب مقاله این است که چه ارزشی برای تصمیم گیری، سیاستگذاری و برنامه ریزی دارد؛ گفت: درواقع اینکه این مقالات چه ارزش کاربردی دارند مورد بررسی قرار می گیرد؛ مقاله ای که صرفا تئوری ها را مطرح کند؛ پذیرفته نخواهد شد. بنابراین سعی ما بر این است که مقاله ای انتخاب شود که ارزش سیاستگذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری داشته باشد.
صفری افزود:129 مقاله به پزوهشکده ارسال شد که توسط اعضای کمیته مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت  شانزده مقاله برای ارائه در این گردهمایی مورد تایید قرار گرفته که چهار مقاله به زبان انگلیسی است و در پایان از سه مقابله برتر تقدیر خواهد شد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که بر سیاست های کلان اثر بگذاریم؛ در این باره افزود: علاوه بر این، فراهم سازی ملاقات هیأت های داخلی و خارجی برنامه ریزی شده است. سال قبل هم شاهد بودیم که هر دو هیات داخلی و خارجی از این بخش راضی بودند، این کار با مشارکت سندیکا صورت گرفت و نتایج خوبی به دست آمد.
وی با بیان اینکه یک پنل و یک مورد از سخنرانی ها در پنل همایش راجع به نوآوری در صنعت بیمه است؛ اذعان داشت: بخشی از تکنولوژی، غیر از بحث نوآوری و خلق محصولات جدید متناسب با نیازهای بازار، مقوله نرم افزار و یا تکنولوژی های آموزشی در صنعت بیمه است. این مسئله یکی از موضوعاتی است که ما راجع به آن کار جدی انجام نداده ایم؛ اما جز اهداف و برنامه های ما قرار دارد تا از این به بعد در رابطه با آن پیگیری های لازم را انجام دهیم و ببنیم که آیا می توانیم نرم افزارهای مدرن تر را از خارج از کشور دریافت کنیم و یا نرم افزارهای موجود در داخل را ارتقا دهیم.
وی گفت: از طریق این گردهمایی می خواهد بداند که آیا مکانیزم‌های صنعت بیمه در بازار به درستی عمل می‌کند؟ آیا رقابت به بهترین شکل وجود دارد؟ نوآوری و تنوع در صنعت بیمه مشاهده می‌شود؟ و به طور کلی می‌خواهیم میزان کارآمدی و اثربخشی بازار بیمه را بسنجیم.
وی مبدا شرکت‌کنندگان خارجی این گردهمایی را از کشور آلمان،نگلستان،فرانسه، ژاپن، آذربایجان و حوزه خلیج فارس عنوان کرد.
به گفته وی شرکت های مونیخ ری، یو ای دی انگلیس، تویوتا تی اس ژاپن، ناسکو فرانسه، ارگو آلمان ، آدری جمهوری آذربایجان و چند شرکت از حوزه خلیج فارس شرکت هایی هستند که قصد دارند در حاشیه این گردهمایی با طرف های ایرانی مذاکره کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: