کد خبر: ۳۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
با اشاره به موفقیت اخیر در اوپک و بازار جهانی نفت؛
دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت ایران در اوپک علاوه بر مزایای اقتصادی، به کمک دولتمردان ما نیز خواهد آمد تا بتواند در برابر ناامنی بازار بایستند و با قدرت بیشتری برای توسعه و عمران کشور سرمایه‌گذاری کنند.
محمدعلی وکیلی با اشاره به موفقیت ایران در اوپک اظهار کرد: این موضوع علاوه بر مزایای اقتصادی که برای ایران و کشورهای تولید کننده نفت به همراه دارد، نشان از یک پیروزی بزرگ راهبردی است و نشان می‌دهد که ایران توانسته است منطق بازی برد – برد را به کشورهای اوپک عرضه کند.
وی با تاکید بر این‌که «باید اجازه دهیم تا منافع نسل‌های آینده که در گرو کاهش صادرات نفت است رعایت شود» ادامه داد: ایران در موضوع اوپک به گونه‌ای عمل کرد که کشورهای عضو این سازمان تنها گرفتار منافع کوتاه مدت محاسبه آن نشوند و در کنارش به منافع بلند مدت نیز توجه داشته باشند و اجازه دهند که منافع نسل‌های آینده هم که در گرو کاهش صادرات نفت است رعایت شود.
وی با بیان این‌که «ما در شرایطی هستیم که به ذخایر ارضی و پول حاصل از فروش نفت نیازمندیم» اظهارکرد: دولت در حال حاضر در شرایطی قرار دارد که می خواهد لایحه بودجه سال 95 را به مجلس ارائه کند و برنامه ششم توسعه نیز مراحل نهایی‌اش را در مجلس می‌گذراند که در چنین اوضاعی افزایش قیمت نفت می‌تواند خیال سیاستگذاران کشور را راحت و قدرت امنیت را برای توسعه و عمران کشور فراهم کند.
این نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: شرایط کشور با افزایش ذخایر ارضی رو به ثبات خواهد رفت و نوسانات این روزهای بازار دلار حتما توسط دولت با افزایش ذخایر ارضی کنترل خواهد شد تا دولت بتواند جلوی ناامنی در بازار را بگیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: