به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر سهمانی مدیرعامل بانک با اعلام این مطلب افزود: بانکداری سنتی و تک محصولی منجر به شکست است. باید نگاه به مشتریان ، متکثر و متنوع باشد و با طبقه بندی مشتریان، برای هر یک از آنها نسخه متفاوتی از خدمات ارائه کنیم.
دکتر سهمانی با اشاره به ظرفیت های ویژه بانک رفاه گفت: بانک رفاه یکی از با ظرفیت ترین بانک های کشور است و این آمادگی را دارد که به حوزه های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی خدماتی با کیفیت لازم را ارائه کند . ضمن اینکه بنا داریم تعاملات بانک را با صندوق توسعه ملی بیش از پیش کنیم .
وی توانمند سازی را منوط به دانش محور کردن بانک و آموزش به روز و مستمر مدیران و کارکنان دانست.
مدیرعامل بانک رفاه افزود : آموزش می تواند شور و نشاط سازمانی ایجاد کند. لازم است دانش نوین مالی، اقتصادی و بانکی فرا گرفته شود و از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کرد.
دکتر سهمانی با تاکید بر تحول گرایی خاطرنشان ساخت: به دنبال سازمانی هستیم که انگیزه و شوق تحول گرایی در چهره مدیران آن موج بزند، تحول خواهی از حوزه های آموزش و منابع انسانی ناشی می شود. توسعه طلبی و تحول خواهی با یک حرکت تدریجی و منطقی ایجاد می شود وتحقق این راهبرد هم نیازمند مشارکت فعال تمامی سطوح است.
وی افزود: برنامه محوری، هدف گرایی و استراتژی محوری ، در دستور کار بانک است. بانک رفاه از یک دهه گذشته تا کنون دارای برنامه های عملکردی بوده است اما این برنامه ها نیازمند بازنگری و مهندسی مجدد است و لازم است در مواردی تغییرات و بهبودهایی داشته باشد .
مدیرعامل بانک رفاه ارائه اطلاعات روزآمد و سریع برای تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران را لازم خواند و خاطرنشان ساخت: اگر می خواهیم تصمیمات مناسب اتخاذ کنیم و برای آینده برنامه عمل داشته باشیم به اطلاعات درست، لحظه ای و باکیفیت نیاز داریم. در واقع حوزه های مالی، اعتباری و برنامه ریزی باید توان ارائه اطلاعات لحظه ای را در خود تقویت سازند.
دکتر سهمانی ارتقای انگیزه کارکنان را مهم خواند و گفت: بهبود عملکرد اگرچه از طریق ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد می شود، اما مهم ترین عامل در این راه ، انگیزه نیروی انسانی و بروز خلاقیت است. اگر انگیزه نیروی انسانی بالا نباشد، هیچ دستاوردی حاصل نمی شود. مطمئنا اگر کارکنان تلاش کنند عملکرد آنها هر روز بهتر از گذشته باشد، سازمان به سمت تعالی گام بر می دارد.
مدیرعامل بانک رفاه بر مدیریت صحیح منابع، مصارف و نقدینگی تاکید کرد و اظهار داشت: این موضوع دغدغه مدیران بانک در تمام سطوح است.