به گزارش
تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، عباس آخوندی دراین جلسه به بودجه مورد نیاز 8000 میلیارد تومانی برای حفظ کیفیت جادهها فعال کشور اشاره کرد و از لزوم برنامه ریزی مدون برای حفظ آنها سخن گفت.
به گفته وزیر آنچه در حال حاضر برای حفظ جادهها استفاده میشود شیوه های قدیمی است که سازمان راهداری از گذشته از آنها بهره می برده است.
اما برای حفظ کیفیت راهها و بهبود شرایط آنها نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و مدون نیاز است که بارها بر لزوم تدوین آن از سوی سازمان راهداری تاکید شده است.
در سالهای گذشته یکی از اصلی ترین معضلاتی که سازمان راهداری کشور با آن مواجه بوده در کنار لزوم طراحی و ساخت راه های جدید حفظ کیفیت راههایی است که با توجه به حجم بالای سفرها روزهای پرترددی را پشت سر گذاشته است.
تغییرات آب و هوایی و استفاده طولانی مدت از آسفالتهای جادههای موجود باعث شده عمر راهها در ایران نسبت به استانداردهای موجود به شدت پایین بیاید و این مساله زنگ خطر را برای از دست دادن امکانات فعلی به صدا در آورده است.
با توجه به نیاز روز افزون ایران به ساخت راههای جدید یکی از اصلی ترین اقداماتی که برای بالا بردن عمر راهها صورت گرفته استفاده از شیوه های نوین در راه سازی است.
این مساله که تلاش شده با محوریت برخی از معاونتهای وزارت راه در زمینه حفظ جادههای فعلی نیز به کار گرفته شود درکنار نیاز به طراحیهای مهندسی و مدرن به بودجه کافی احتیاج دارد که به نظر می رسد وزیر راه نیز بر آن تاکید زیادی داشته است.
طبق اعلام آخوندی در صورت تامین بودجه 8000 میلیاردی مورد نیاز و البته تدوین راهکار مدون می توان امید داشت عمر جادههای ایران به استانداردها نزدیکتر شود. در غیر این صورت این جادهها در سالهای آینده نیاز به تعمیرات اساسی خواهند داشت که هزینهای چند برابر را میطلبد.