کد خبر: ۳۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
یک مقام دولتی روسیه اعلام کرد که این کشور می‌کوشد شرکت کنندگان در نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را به طور کامل با طرح کاهش سطح تولید نفت همراه کند.
به گزارش ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام دولتی روسیه اعلام کرد: اگرچه تولید نفت این کشور در ماه نوامبر امسال به بیشترین میزان خود رسید، روسیه در پی مذاکراتی در نشست مشترک تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است تا این گروه را به طور کامل با برنامه کاهش سطح تولید همگام کند.

این مقام دولتی که مایل به بیان نام خود نبود، افزود: در صورت پایبندی اعضای این سازمان به تثبیت سطح تولید روزانه در حد ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه از آغاز سال جدید میلادی (٢٠١٧)، روسیه نیز تعهد خود را برای کاهش ٣٠٠ هزار بشکه در روز اجرایی خواهد کرد.

اعضای اوپک دهم آذرماه در وین توافق کردند به منظور تثبیت بازار نفت و افزایش قیمت‌ها، با کاهش روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه از تولید خود، این مقدار را به مجموع ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز برسانند.

بر اساس این توافق قرار است کشورهای غیرعضو این سازمان برای کمک به کاهش مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام، روزانه ٦٠٠ هزار بشکه از تولید نفت خام خود بکاهند.

روسیه پذیرفته است تا همسو با این طرح، روزانه ٣٠٠ هزار بشکه از تولید خود کم کند.

اوپک از کشورهای غیر عضو این سازمان دعوت کرد تا در نشست امروز  (شنبه ٢٠ آذر) در وین حضور یابند تا درباره جزئیات برنامه کاهش سطح تولید رایزنی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار