کد خبر: ۴۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
تمام شاخص‌ها قرمز شدند
در چهارمین روز معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران اکثر نمادها در گروه فلزات اساسی شاهد روند کاهشی قیمت پایانی بود دیگر گروه ها نیز روند چندان متفاوتی را تجربه نکردند به طوری که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بیش از ۱۷۴ واحد افت کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۷۴۱ واحدی رسید.
امروز سه‌شنبه دماسنج بازار سرمایه ۱۷۴ واحد افت کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۷۴۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۴۱ واحد افت رقم ۱۶ هزار و ۲۱ واحدی را تجربه کرد.
شاخص آزاد شناور نیز پس از ۲۳۲ واحد افت تا تراز ۸۹ هزار و ۴۱۲ واحدی پایین  آمد و شاخص بازار اول با ۱۱۷ واحد کاهش رقم ۵۷ هزار و ۴۷۹ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار دوم با ۴۰۷ واحد افت به عدد ۱۷۰ هزار و ۸۸۳ واحدی رسید.
در معاملات امروز نماد ملی صنایع مس ایران با بیش از ۶۰ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد بیش از ۹۰ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی بود به طوری که شش میلیون و ۸۳۶ هزار سهم توسط این سهام‌داران عرضه و از این میزان سه میلیون و ۲۹۴ هزار سهم توسط حقوقی‌ها خریداری شد.
گروه فلزات اساسی افت قابل ملاحظه‌ای را در قیمت پایانی اکثر نمادها این گروه مشاهد کرد هرچند در این بین تک سهم‌هایی هم بودند که رشد قیمت را تجربه کردند. همچنین نماد ایران‌خودرو با بیش از ۲۶ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل اجازه نداد که دماسنج بازار سرمایه بیش از این افت کند. در معاملات این نماد سهامداران حقیقی ۲۳ میلیون و ۸۸۹ هزار سهم خود را برای فروش گذاشته‌اند و از این تعداد ۱۵ میلیون و ۶۵ هزار سهم توسط دیگر سهام‌داران حقیقی خریداری شد.
ارزش معاملات امروز به رقم ۱۴۰ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۳۱ میلیون و ۴۰۸ هزار سهم و ارواق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۳۴ هزار نوبت داد و ستد بود.
امروز در نماد ایران‌ترانسفو ۵ میلیون سهم به ارزش ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد. همچنین در نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۷ میلیون سهم به ارزش ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در یک معامله درون گروهی کد به کد شد.
نماد سرمایه گذاری توسعه ملی امروز شاهد معامله ۱۸ میلیون و ۵۴۸ هزار سهم به ارزش نزدیک به ۳ میلیارد تومان در یک معامله درون گروهی بود. از دیگر معاملات کد به کد امروز می‌توان به معاملات سرمایه گذاری صنعت و معدن، سیمان شرق و سیمان تهران نام برد.
در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی پردیس بابت برگزاری مجمع عمومی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شد. گروه شیمیایی شاهد داد و ستد ۶۲ میلیون و ۹۱۵ هزار سهم به ارزش ۱۵ میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. در گروه خودرو ۵۶ میلیون و  ۲۲۸ هزار سهم در بیش از ۱۴ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و در گروه فلزات اساسی ۲۷ میلیون و ۸۹۲ هزار سهم به ارزش ۷ میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.
همچنین شاخص کل فرابورس ایران امروز ۱.۷ واحد افت کرد و به رقم ۸۶۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۱۰۲ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۱۷۸ میلیون و ۲۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷ هزار و ۷۶۶ نوبت داد و ستد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: