کد خبر: ۴۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
امیدهای کمرنگ سهامداران در تالار شیشه ای
شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه مثبت بود و ۷۲ واحد رشد کرد. در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد 767 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 135 میلیارد تومان در 49 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت رشد 72 واحدی در ارتفاع 78 هزار و 968 واحد قرار گرفت.
بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام نیز به نام نمادهای معاملاتی فارس، اخابر و فخاس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی خپارس، تاپیکو و مرقام با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 353 میلیون ورقه به ارزش 119 میلیارد تومان در 13 هزار نوبت، آیفکس 0.4 واحد افت کرد و در ارتفاع 852 واحد قرار گرفت.
‌ امروز بازار سهام بازاری متعادل و در اغلب نمادهای معاملاتی با افزایش تقاضای سهام در مقابل عرضه روبرو بود که در این بین بازگشت دوباره برخی نمادهای معاملاتی پربیننده همچون سایپا و جمع‌‌آوری عرضه سهام در این نماد در کنار خودنمایی دوباره گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها از نکات قابل تامل آن بود.
براساس این گزارش، امروز در جریان معاملات خرده فروشی سهام نیز حمایت حقوقی‌ها در نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز بازار در حالی ادامه یافت که امروز در نماد معاملاتی هلدینگ خلیج فارس نیز بیش از 10 میلیون سهم میان بازار گردان‌های سهامدار حقوقی دست به دست شد.
همچنین بازار سهام همسو با امدادرسانی حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام در گروه‌های شاخص‌ساز بازار امروز شاهد غلبه تقاضا بر عرضه سهام به پشتوانه گروه‌های پیشرو بازار از جمله فلزات اساسی و گروه‌های معدنی به ویژه در گروه سرب و روی بود.
در عین حال در گروه پتروشیمی‌ها نیز تک‌سهم‌های این گروه پس از پشت سر گذاشتن یک دوره اصلاح قیمتی کوتاه امروز شاهد جمع‌آوری سهام در اغلب نمادهای معاملاتی خود به ویژه اوره‌سازها بود.


برچسب ها: تجارت آنلاین ، بورس ، شاخص
نام:
ایمیل:
* نظر: