کد خبر: ۴۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
دومین همایش توسعه توان حرفه ای صنعت بیمه با موضوع "توسعه بیمه های مسئولیت" روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 16 و 17 دی ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی، علی اکبر اولیا، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، برخی از مدیران عامل شرکتهای بیمه و استقبال گسترده اهالی صنعت بیمه و به همت انجمن حرفه ای صنعت بیمه و با همکاری سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه، برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی انجمن حرفه ای صنعت بیمه، در افتتاحیه این مراسم، محمدرضا نوتاش، دبیر همایش و مشاور مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه، به ارائه سخنرانی پرداخت و از شکل گیری و برنامه های آینده برای این رشته بیمه ای مطالبی را عنوان کرد. 
در ادامه علی اکبر اولیا دبیرکل سندیکای بیمه گران مطالبی را در خصوص صنعت بیمه، حال و آینده پیش روی، چالش‌ها و فرصت‌های این صنعت برای حاضران بیان کرد. 
بيمه مسئوليت، يكي از رشته هاي بيمه اي است كه رابطه تنگاتنگي با رشد و توسعه اقتصادي كشور دارد و براي افزايش سهم آن بايد برنامه ريزي شود.
در این همایش، دكتر همتي، رئیس کل بیمه مرکزی که از سخنرانان کلیدی همایش بود در سخنان خود گفت: سهم پنج درصدي بيمه هاي مسئوليت از پرتفوي صنعت بيمه با توجه به ظرفيت هاي موجود ناچيز است و راه توسعه آن نظارت، مديريت ريسك و ارائه نرخ هاي فني در رشته هاي شخص ثالث و درمان است تا نقدينگي شركت هاي بيمه را با مشكل مواجه نكند.
رئيس كل بيمه مركزي افزود: بيمه مركزي هدفي جز رشد و تعالي صنعت بيمه ندارد و اين مهم با نظارت و سياستگذاري هاي مطلوب ميسر خواهد شد.
وي در خصوص كاهش تصدي گري بيمه مركزي گفت: وظيفه بيمه مركزي به عنوان نهاد ناظر، نظارت بر عملكرد شركت هاي بيمه براي اصلاح امور و دفاع از حقوق بيمه گذاران و انطباق فعاليت آنها با مقررات است و نبايد به دخالت تعبير شود.
وي خاطر نشان كرد: مردم در مواجهه با مشكلاتي چون بيمه توسعه، بيمه مركزي را مسئول مي دانند، پس نمي توان انتظار داشت بيمه مركزي فقط نظاره گر باشد.
رئيس كل بيمه مركزي با اشاره به تكاليف در نظر گرفته شده براي صنعت بيمه در برنامه ششم توسعه كه افزايش ضريب نفوذ بيمه به هفت درصد يكي از آن موارد بود گفت: با توجه به روند رشد ضريب نفوذ در ۱۰ سال اخير، مي توان انتظار داشت در بهترين شرايط صنعت بيمه در پايان برنامه ششم به ضريب نفوذ بيمه به ۳ درصد برسد.
دكتر همتي همچنان بر خوشرويي در هنگام پرداخت خسارت از سوي شركت هاي بيمه تاكيد كرد و گفت: شركت هاي بيمه براي جلب اعتماد مردم به صنعت بيمه بايد شرايط پرداخت خسارت را آسان تر كنند.
وي افزود: بهانه هاي واهي براي عدم پرداخت خسارت از سوي بيمه گران ناشي از مسير غلط آنها در مديريت ريسك و تركيب پرتفوي است، چرا كه با ارائه نرخ و شرايط غير فني نقدينگي شركت را با مشكل مواجه مي كنند و به تبع آن در پرداخت خسارت خست به خرج مي دهند.
بر اساس این گزارش، در این همایش، علی خلیل زاده مدیر منطقه ای بیمه پاسارگاد در مشهد، نماینده بیمه گران استان گزارشی در خصوص وضعیت صنعت بیمه و همچنین بیمه های مسئولیت در استان خراسان رضوی مطالبی را اظهار داشت و در ادامه رضا حدادیان, غلامعلی زارع و دکتر خدابخشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد به چالش ها, فرصت ها و بازاریابی بیمه های مسئولیت مطالبی را عنوان کردند.
این همایش با قرائت بیانیه پایانی توسط آقای مقصودپیشه، مشاوره دبیر کل سندیکای بیمه گران، به سرانجام رسید. 
گفتنی است، از صبح جمعه ۱۷ دی ماه نیز چهار کارگاه آموزشی تخصصی بیمه های مسئولیت با موضوعات "مدیریت ریسک در بیمه های مسئولیت، مبانی ارزیابی ریسک بیمه های ثالث ساختمانی، مبانی و اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی ریسک بیمه های ساختمانی، بیمه های مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات عمرانی، مفهوم خسارت در بیمه های مسئولیت، بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، رو  های مناسب بازاریابی و فروش بیمه های مسئولیت با حضور مدیران و جمعی از مدیران فروش شرکت های بیمه ای برگزار شد.
این گزارش می افزاید: این همایش پس از برگزاری موفق اولین همایش توسعه توان حرفه ای که با موضوع "ارتقاء توانمندی های حرفه ای شبکه فروش" در شهر تبریزبرگزار شده بود؛ با هدف توسعه بیمه های مسئولیت، با حمایت سندیکای بیمه‌گران، پژوهشکده بیمه و شرکت‌های بیمه در شهر مشهد برگزار شد و از سری همایش هایی است که انجمن حرفه ای صنعت بیمه قصد دارد با موضوعات متنوع و متناسب با نیاز صنعت بیمه در برخی استان ها برگزار نماید و این روند در استان های منتخب ادامه خواهد یافت تا متناسب با شرایط ملی و منطقه ای خلا همایش های بیمه ای در استان ها برطرف شده و آموزش های بیمه ای سراسری شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: