کد خبر: ۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
پس از زعفران، خرما و سنگ نوبت به چرم رسید
عضو انجمن صنایع ملی چرم ایران با بیان اینکه بیش از 60 درصد چرم فرآوری نشده صادر می شود، گفت: در حالی که صنعت چرم ایران بسیار قوی و زبان‌زد عام و خاص است، به دلیل نداشتن سیستم فرآوری، ترکیه،‌ ایتالیا، اسپانیا، پاکستان و هند چرم ایرانی را پس از فرآوری به ایران یا دیگر کشورها می‌فروشند.
به گزارش تجارت آنلاين، جلیل دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از مسائل مهم در صنعت چرم ایران را صادرات پوست چرم فرآوری نشده عنوان و اظهار کرد: این امر باعث شده سایر کشورها از این فرصت استفاده کنند و چرم ایران را با نام و نشان خود بفروشند.

وی با اشاره به ارزآوری بالای پوشاک برای کشور گفت: بی توجهی به این صنعت نیز باعث شده بسیاری از کارخانه‌های چرم‌سازی تعطیل شوند.

دهقانی تعداد کارخانه‌های چرم‌سازی را 355 کارخانه عنوان و اظهار کرد: ظرفیت اسمی چرم سنگین 100 میلیون فوت مربع و چرم سبک 146 میلیون فوت مربع است.

عضو انجمن صنایع ملی چرم ایران میزان تولید چرم در سال گذشته را 51 میلیون دلار در چرم سنگین و 22 میلیون دلار در چرم سبک عنوان کرد و گفت: میزان صادرات این محصول حدود 150 میلیون دلار بوده است که 88 میلیون دلار آن مواد اولیه فرآوری نشده بوده و مورد قبول نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار