کد خبر: ۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
سفیر ایران در فدراسیون روسیه گفت: تا ۶ ماه آینده با توافق مالی با طرف روسی تامین ۲ هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور انجام می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛مهدی سنایی اظهار کرد: برای تأمین ریل مورد نیاز کشور، در حال حاضر 2هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن ساخته شده و آماده ریل‌گذاری است، قرارداد آن 1 میلیارد دلار است که طرف روسی قول داده تا 6 ماه آینده بر سر قیمت نهایی به توافق با طرف ایرانی برسد.

وی گفت: راه‌آهن غرب کشور که ادامه راه آهن ملایر به نهاوند و همدان به تهران و مرز خسروی است، با پیشرف فیزیکی بالای 80 درصد آماده ریل‌گذاری بوده که چند سالی است به دلیل تحریم‌ها کار این پروژه‌ها معطل مانده است.

سفیر ‌ایران در روسیه افزود: یکی از خطوط راه  آهن در کشور که مورد نظر و حمایت مقام معظم رهبری است، خط راه‌آهن غرب کشور به سمت مرز خسروی است زیرا ایران را به کشور عراق متصل می‌کند و در کار واردات و صادرات و حمل و نقل زائران عتبات تاثیر زیادی دارد.

سنایی از خواهرخواندگی سه استان همدان، یزد و لرستان با استان‌های سووردولفسک، داغستان و داخم در روسیه خبر داد و گفت: از این پس استان‌هایی که شرایط اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و تجاری شبیه به هم داشته باشند برای تحکیم روابط با همکاری سفارت‌خانه‌های دو کشور به عنوان خواهرخوانده معرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد: ‌همدان ‌به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و معدن غنی سنگ ساختمانی و تزیینی و زیر ساخت  خوب می تواند روابط محکم تجاری با همسایگان از جمله کشور روسیه و عراق داشته باشد، همچنین از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی می توان در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری استفاده کرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: