کد خبر: ۴۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست:
معاون رئيس جمهور ضمن بيان اين كه خودروهاي فرسوده سهم بالايي در آلايندگي دارند و بايد با خودروهاي نو و استاندارد جايگزين شوند گفت: سوخت هاي فسيلي مخرب محيط زيست هستند و خودروسازان بايد توجه به دانش فني بومي و تجربه خوبي كه در اين زمينه دارند به سمت توليد خودروهاي برقي و پاك حركت كنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقی از ايكوپرس، معصومه ابتكار، در مراسم جايگزيني چهل هزارمين تاكسي فرسوده با محصولات ايران خودرو ضمن قدرداني از تمامي دست اندركاران و ارگان هاي مرتبط با اجراي طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده گفت: در دولت يازدهم علاوه بر سياست گذاري براي بهبود هوا، گام هاي خوب و موثري مانند خروج خودروهاي فرسوده برداشته شده است.
رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست ارتقاي كيفيت سوخت و حذف بنزين هاي آلوده پتروشيمي و جايگزيني بنزين با استاندرادهاي يورو 4 را از ديگر اقدامات دولت تدبير و اميد دانست و گفت: اگر سوخت ارتقا پيدا نكند ارتقاي خودرو نيز مفهومي نخواهد داشت.
وي با اشاره به خروج915 هزار خودروي فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومي از ابتداي دولت يازدهم گفت: نوسازي خودروهاي فرسوده فصل مهمي در حفاظت از محيط زيست به شمار مي رود كه طرح فعلي اولين قدم است و اميدواريم در آينده با نوسازي وانت بارها، اتوبوس و ميني بوس ها در ناوگان حمل و نقل عمومي اين روند ادامه پيدا كند.  
ابتكار با اشاره به دستاوردهاي دولت يازدهم در بخش محيط زيست و افزايش روزهاي سالم و پاك در كلانشهرها گفت: در بخش محيط زيست 16 نهاد و ارگان داراي مسئوليت هستند و با مشاركت همه مي توان به نتايج مفيدي دست يافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: