کد خبر: ۴۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
تعطیلات طلایی سال نو چینی در مالزی، اندونزی، فیلیپین، تایلند، ویتنام، سنگاپور و برونئی تا بلند شدن نوای سال خروس ، منطقه جنوب شرق آسیا را از نظر فعالیت های مختلف به خواب فرو برد. جشن های سال نو قمری چینی های منطقه جنوب شرق آسیا از جمعه شب آغاز شد و ده ها میلیون نفر از مردم به استقبال سال خروس رفتند.
تعطیلات سال جدید چینی به طور رسمی از دیروز شروع شد، اما شهرها و مناطق چینی نشین کشورهای جنوب شرق آسیا جمعه شب به طور سنتی شاهد آتش بازی و ترکاندن ترقه های بی شماری به این مناسبت بودند.با توجه به طالع چینی، افراد متولد سال خروس افرادی شجاع، مسئول و وقت شناس هستند.

 چینی های منطقه جنوب شرق آسیا و مالزی همزمان با آغاز سال نو چینی سفرهای 10 روزه خود را آغاز کردند و مقامات منطقه نیز با افزایش تدابیر امنیتی در جاده ها در تلاشند از میزان احتمالی تلفات بکاهند. جشن های سال نو چینی، به طور تقریبی در برخی کشورها حدود دو هفته به طول می انجامد و با جشن فانوس پایان می یابد. در بیشتر کشورهایی که چینی ها اکثریت را تشکیل می دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می شود. علاوه بر چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند از جمله کشورهایی است که شاهد جشن های سال نو هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار