به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، در این نشست تخصصی دو روزه که به میزبانی مرکز همایش های ایران زمین بیمه ایران برگزار شد، علاوه بر سخنرانی های مسئولان و کارشناسان ، 3 کارکاه آموزشی تخصصی نیز در زمینه های روابط عمومی نوین ، اصول و مبانی خبر نویسی و آشنایی با آخرین تحولات و پیشرفت های اینترنتی اطلاع رسانی برگزار و از پورتال استانی بیمه ایران نیز رونمایی شد .
در آیین گشایش این همایش، آقای پورکیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در سخنانی با اشاره به اینکه علیرغم فشارها و مشکلات، بیمه ایران توانسته پرتفوی خود را حفظ کند و روابط عمومی با درک این وضعیت، عملکرد مناسبی داشته ، اعلام کرد: روابط عمومی نیاز به حمایت بیشتر و تقویت دارد تا بتواند فعالیتهای خود را پربارتر ارائه کند.
مدیرعامل بیمه ایران، روابط عمومی را مشاور ارشد و مورد اعتماد مدیران وکارکنان دانست و خواستار پایداری این حس اعتماد در سطح شرکت شد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران، اطلاع رسانی وپوشش خبری حادثه ناگوار آتش سوزی ساختمان پلاسکو، توسط رسانه های مختلف را نشانگر عملکرد مطلوب روابط عمومی دانست واین تلاش ها را مکمل فعالیت های کارشناسان و مدیران شرکت که از اولین ساعات وقوع حادثه در محل حضور داشتند ، ارزیابی کرد.
آقای پورکیانی اضافه کرد : اگر اطلاع رسانی درست وبه موقع انجام نمی شد بیمه گزاران دچار سردر گمی می شدند ولی با عملکرد خوب وتاثیر گذار روابط عمومی حس خوبی به مردم منتقل شد.
قبل از بیانات مدیرعامل بیمه ایران ، آقای سادات میر مدیرکل امور روابط عمومی و بین الملل بیمه ایران با تشریح افق پیش بینی شده کشور و بیمه ایران بر ضرورت تعامل سازنده در ارتباطات درون و برون سازمانی بر اساس مدل های ارتباطی نوین تاکید کرد و گفت: هم اکنون حرکت بیمه ایران به گونه ای است که فعالیت های روابط عمومی این شرکت به صورت کاربردی تر پیش رود.
در ادامه این همایش از 3 تن از پیشکسوتان روابط عمومی بیمه ایران با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.
این همایش با سخنرانی آقای نعمت اللهی معاونت توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران ادامه یافت و سپس آقای سیدمالک حسینی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سخنانی کوتاه با تایید بهبود فرآیندها در امر اطلاع رسانی در بیمه ایران بر ضرورت اصلاح ساختار تشکیلاتی این روابط عمومی تاکید کرد. وی همچنین اظهار کرد: بزرگترین پروژه اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و با عنوان « صد روز 100 اقدام » از دوم بهمن آغاز شده وتا 11 اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد یافت.
رونمایی از پورتال های استانی بیمه ایران همراه با سخنان آقای فتاحیانی مدیرفناوری اطلاعات و آمار بیمه ایران برنامه بعدی بود که با استقبال حضار در مراسم مواجه شد.
سخنران بعدی این نشست حجت الاسلام دکتر سعیدرضا عاملی رییس دانشکده مطالعات جهان بود که مطالبی مشروح درباره آخرین پژوهش های علمی باعنوان «قدرت فناوری های نوین و فضای مجازی» ارائه کرد.
پایان بخش مراسم روز نخست نشست تخصصی روابط عمومی های بیمه ایران، سخنرانی دکتر گودرزی با عنوان « شاخص های ارزیابی روابط عمومی» و همچنین تشریح آخرین شیوه اطلاع رسانی و نشر اخبار بیمه ایران از سوی مسئولان روابط عمومی این شرکت در سراسر کشور بود.
کارگاه آموزش اصول و مبانی خبرنویسی و آشنایی با آخرین فناوری های اینترنتی اطلاع رسانی که در یکی از خبرگزاری های معتبر برای تمامی شرکت کنندگان در این همایش برپاشد، ازجمله برنامه های روز دوم این نشست تخصصی بود که مورد اقبال عموم حاضران قرار گرفت ودر پایان به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا شد .