به گزارش تجارت آنلاین، محمدرضا نعمتزاده امروز - یکشنبه - در مراسم جشنواره برندهای برتر ایرانی با اشاره به اینکه از بین حدود ۲۰۰ شرکت، ۱۸ شرکت به مرحله نهایی رسیدند، اظهار کرد: باید بتوانیم اعتماد مردم را در زمینه برندسازی جلب کنیم تا در جهت قدرتمند کردن کشور در حوزه تولید و صنعت گام برداریم و علاوه بر این بتوانیم ارتباط مناسبی بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.
وی ادامه داد: برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طی گزارشی که به هیات دولت ارائه شده، بر اساس بررسیها ۱۰۰ برند برتر جهان حدود ۲۳/۱۳ میلیارد دلار ارزش دارند و این رقم تنها در ارتباط با برند و نه شرکت و سهام آنهاست. به طور مثال در زمینه خرده و عمدهفروشی هفت برند، ۳۴۴ میلیارد دلار ارزش داشتهاند. در حوزه بانکی ۱۳ برند، ۱۶۵ میلیارد دلار ارزش داشتهاند. در حوزه گردشگری چهار برند ۹۷ میلیارد دلار ارزش داشتهاند و در سایر بخشها نیز چنین شرایطی وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار واحد صنعتی، ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی، ۴۰۰ هزار واحد صنفی خدماتی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی توزیعی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشید که چه تغییراتی صورت گیرد تا بتوانیم کیفیت و ایجاد رضایتمندی را در بین واحدهای مربوطه ایجاد کنیم. امیدواریم بتوانیم در نهایت ۱۰۰ برند ایرانی در عرصه بینالمللی داشته باشیم.
نعمتزاده در بخش دیگری از صحبتهایش با انتقاد از اینکه چرا باید پوشاک و پارچه به ایران وارد شود، تصریح کرد: قطعا در این زمینه کمکاری کردهایم و باید توجه کنیم ما میتوانیم در مورد صنایع مختلف کارهای بزرگی انجام دهیم که تاکنون نسبت به آن غافل ماندهایم.