کد خبر: ۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
سال 2014 توانست رکورد گرمای 140 سال اخیر را به نام خود ثبت کند و تاریخی شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، زمین در سال جاری رکورد داغ ترین روزهای خود را شکست تا سال 2014 میلادی در تاریخ گرم ترین روزهای جهان ثبت شود. کشورهای متعددی در دنیا با بحران کم آبی، خشکسالی، آتش سوزی و ... دست به گریبان بوده اند که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.

بنا به جدیدترین گزارشات منتشر شده از سوی ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا  National Oceanic and Atmospheric مخفف  NOAA گرمای بی سابقه سال 2014 میلادی از ماه آوریل (فروردین ماه 93) آغاز و تا ماه گذشته (اکتبر) به بالاترین درجه خود رسید. پنج ماه گذشته یعنی اکتبر، سپتامبر، اوت، ژوئن و می نیز به عنوان گرم ترین ماه های سال های اخیر معرفی شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال های گذشته رکورد چشمگیری را به ثبت رسانده اند.

سال 2014 میلادی نه تنها رکورد گرم ترین ماه ها در سال های اخیر را به خود اختصاص داده بلکه به عنوان رکورد جدیدی در 4 هزار ساله عمر اخیر زمین نیز به ثبت رسیده شود.

در نقشه زیر می توان تغییرات دمای هوا در ماه اکتبر (ماه گذشته) را بنا به گزارش ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا مشاهده کرد:


نقشه گرمای بی‌سابقه زمین در سال 2014 منتشر شد


Record Colest - رکورد سرما

Much cooler than  - بسیار سردتر از حد معمول

cooler than average - سردتر از میانگین

 Near average- معتدل (نورمال)

Warmer than average - گرمتر از حد معمول

Much warmer than- بسیار گرمتر از حد معمول

Record Warmest - رکورد گرما

همانطور که در تصویر بالا نیز دیده می شود، اکثر نقطه های روی کره زمین در طیف رنگی قرمز،صورتی و گل بهی بوده تا به معنای گرم، بسیار گرم و همینطور رکورد گرما باشند. نقاطی که با آب و هوای معتدل و نورمال یا حتی سرد وجود داشته باشند، بسیار کم هستند.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: