کد خبر: ۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت: اجلاس 2016 شهرداران راه ابریشم نهم شهریور 95 مصادف با ایام بزرگداشت روز قزوین در برج تجارت شهر قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین؛ مسعود نصرتی اظهار کرد: اجلاس 2016 شهرداران راه ابریشم نهم شهریور 95 مصادف با ایام بزرگداشت روز قزوین در برج تجارت شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: مجمع شهرداران جاده ابریشم، توسط WCO برگزار می‌شود و تمام نمایندگان اصلی آن از تمام کشورهای قرار گرفته در جاده ابریشم هستند.

شهردار قزوین هدف از برگزاری این مجمع را پیشرفت و بهبود امور فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و دیگر امورات اجتماعی در شهرهای مورد نظر عنوان کرد و گفت: این امر با سازماندهی تبادلات در میان مقامات دولتی، سازمان‌های تجاری و انجمن‌های غیردولتی از شهرهای سراسر دنیا انجام می‌پذیرد.

نصرتی ادامه داد: از سال 2006 تا به حال هشت مجمع در شهرهای تاشکند ازبکستان، لانژو چین و الماتی قزاقستان برگزار شده است که نقش فعالی را در ارتباطات و همکاری بین کشورها و نواحی جاده ابریشم داشته‌اند.

وی اضافه کرد: هفتمین مجمع شهرداران جاده ابریشم که در سال 2012 در شهر قاضیان تپ، ترکیه برگزار شد، ارومچی به عنوان شهر میزبان برای نهمین مجمع در سال 2014 انتخاب شد.

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با بیان اینکه در اجلاس اروچی قزوین نیز به عنوان میزبان سال 2016 اجلاس شهرداران راه ابریشم انتخاب شد، تصریح کرد: موضوع کاری این مجمع حمایت از جاده ابریشم و تقویت کمربند اقتصادی جاده ابریشم است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: