کد خبر: ۴۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
با حضور حسین‌زاده مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران، همایش روسای حوزه‌های سراسر کشور این بانک در سالن همایش حافظ برگزار شد.
با حضور محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران، همایش روسای حوزه‌های سراسر کشور این بانک در سالن همایش حافظ برگزار شد.
حسین‌زاده در این همایش گفت: نقش روسای حوزه‌ها در هدایت شعب بسیار مهم و حائز اهمیت است، به طوری که باید با برگزاری جلسات برای کارکنان و بیان شفاف نقاط قوت و ضعف شعب، راهکارهایی برای جذب بیشتر منابع، ارتقای سودآوری و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان ارایه دهند. 
وی با ابراز خشنودی و تقدیر از دولت و مجلس محترم برای تصویب افزایش دو برابری سرمایه بانک ملی ایران ابراز داشت: این موضوع در سرنوشت بانک ملی ایران بسیار موثر بوده و نسبت کفایت سرمایه بانک را در عرصه بین‌الملل به حد قابل قبول رسانده است. 
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات موثر بانکی از جمله اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی ، ضمانتنامه‌ها و خدمات ارزی به مشتریان گفت: ظرفیت بانک ملی ایران در دنیا بی نظیر است و با وجود شعب این بانک در خارج از کشور، این بانک می‌تواند نقش بسزایی در فعالیت‌های بین‌المللی کشور در عرصه اقتصادی داشته باشد. 
وی با تشریح اهمیت کسب سود در موضوعات مرتبط با کسب و کار ابراز داشت: بانک ملی ایران، به عنوان یک بنگاه اقتصادی، باید در جهت انتفاع مردم به سودآوری توجه کافی داشته باشد. 
حسین‌زاده در ادامه خواستار تلاش روسای حوزه ها برای جذب بیشتر منابع و وصول مطالبات در روزهای باقیمانده امسال شد و اظهار داشت: بانک ملی ایران به تلاش تک‌تک کارکنان نیاز دارد و لازم است رؤسای حوزه ها با تشکیل تیم‌های بازاریابی و وصول مطالبات،نقش اساسی خود را در رشد بانک در فرصت باقی‌مانده ایفا کنند. 
وی در پایان سخنان خود گفت: بانک برای تحول و نوآوری در ارائه خدمات و سرویس‌های بانکی بویژه بانکداری الکترونیک، برنامه‌هایی اساسی و زیربنایی دارد که به مرور در آینده نزدیک ارایه خواهد شد. 
در ادامه این همایش برات کریمی عضو هیأت مدیره با تشریح وظایف روسای حوزه و تاثیر خلاقیت و پویایی آنها در حرکت و نوآوری شعب زیرمجموعه گفت: کارکنان شعب به عنوان خط مقدم ارتباط با مشتریان باید در جهت سیاست‌ها و اهداف بانک راهکارهای اجرایی و مفید را ارائه دهند. 
همچنین کریمی ، بر اهمیت نظم و انضباط در شعب، افزایش درآمدهای ارزی بانک، صدور ضمانتنامه های ارزی ٬جذب سپرده‌های ارزان قیمت و اهمیت ریسک‌پذیری در تصمیمات روسای شعب تاکید کرد. 
کریمی افزود : وظیفه ماست که شرایط را به دقت بررسی کنیم و با تلاش و مدیریت بهینه ، تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و بهترین بهره برداری را از فرصت های موجود برای ارتقای جایگاه و افزایش سودآوری بانک بعمل آوریم.مسئولیت مدیران و کارکنان، حفظ و حراست از حریم بانک و پاسخگویی مناسب به مشتریان است که البته همه ارکان بانک نیز به این مهم واقفند و آن را به خوبی اجرا می‌کنند. 
همچنین غلامرضا پناهی عضو دیگر هیأت مدیره با بیان اینکه آگاهی از وضعیت سازمان تاثیر بسزایی در عملکرد کارکنان دارد، نکات مهم در منابع انسانی از جمله شایسته‌سالاری، توانمندی، دلسوزی و عملکرد مطلوب را برشمرد و افزود: تمام کارکنان با عملکردشان بر سود و زیان بانک تاثیر گذاشته و نسبت به وظایفشان مسئول هستند. 
پناهی با تاکید بر فراهم بودن شرایط و پتانسیل‌های مختلف برای ارائه خدمات ارزی به مشتریان افزود: بانک ملی ایران با برقراری روابط کارگزاری مطلوب هیچگونه محدودیتی در نقل و انتقال‌ ارز، حواله‌های ارزی و ضمانت‌نامه‌های ارزی نداشته و این بخش می‌تواند درآمدزایی خوبی را برای بانک فراهم نماید. 
در ادامه پناهی با اشاره به عملکرد مناسب بانک ملی ایران در حوزه ارزی پس از برجام ابراز داشت:پس از رفع تحریم ها خدمات گسترده ارزی بانک ملی ایران بویژه در حوزه بین الملل ٬ به تجار ٬ صادر کنندگان و واردکنندگان کالاها و خدمات ارائه شده است و برای گسترش این خدمات آمادگی کامل وجود دارد. 
در ادامه محمود شایان عضو دیگر هیأت مدیره با اشاره به فرصت باقی‌مانده تا پایان سال و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت بانک گفت: پشتکار در اجرای سیاست‌های کلان بانک، برنامه‌ریزی، مدیریت منابع و شناسایی مراکز سود ده، موضوعاتی هستند که می‌توانند در پایان سال کارنامه خوبی برای بانک فراهم کنند. شایان در ادامه گفت: مدیران و کارکنان بانک باید دیدگاه تحلیلی در مورد مسائل بانک داشته باشند و حرکت به سمت سودآوری، کاهش هزینه ها، استفاده از امکانات گسترده بانک در جهت ارائه خدمات بهتر و ارتقای جایگاه بانک را سرلوحه امور خود قراردهند. 
وی بر اهمیت وصول مطالبات معوق تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی منسجم، تعامل با مشتریان و استفاده از ابزارهای مختلف، وصول مطالبات را مدیریت کنیم. 
در پایان این همایش پانل پرسش و پاسخی با حضور اعضای هیأت مدیره و مدیران بانک و روسای حوزه ها برگزار شد و مسئولان ادارات کل سرمایه انسانی ، پیگیری و وصول مطالبات ، سازمان و روشها ، خارجه ، کارپردازی و اعتبارات به پرسش های مطرح شده توسط روسای حوزه ها پاسخ گفتند .

نام:
ایمیل:
* نظر: