کد خبر: ۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
مجلس شوراي اسلامي با هدف حمايت از توليد داخلي، از خودروسازان كشور حمايت مي كند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، مصطفي افضلي فرد در حاشيه ديدار از خطوط توليد ايران خودرو، گفت: اگر خودرسازان محصولات‌شان را با قيمت و كيفيت رقابتي عرضه كنند و شاخص‌هاي 52 دوگانه مصوب مجلس شوراي اسلامي درباره استاندارد را رعايت كنند، اين به معني تامين نظر و خواست نمايندگان آنان است.

عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي افزود:‌ این شرکت در راس خودروسازان داخلي قرار دارد و حرف اول را در توسعه اشتغال و كيفيت محصولات مي زند.

وي يادآور شد: ‌چالش هايي كه در توليد خودرو وجود داشت، رفع شده و از اواخر سال گذشته شاهد رشد توليد و تغييرات مثبت و ارتقاي این گروه بوده ايم.

وي با اشاره به اظهارات مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو مبني بر شكل گيري حركت جهشي براي رفع نواقص در توليدات ايران خودرو گفت: نواقصي وجود داشته كه معادله عرضه و تقاضاي بازار را به هم زده و در اين ميان واسطه گران و سودجويان سودهاي هنگفتي را نصيب خود كرده اند. وي تاكيد كرد:‌اقدامات ايران خودرو علاوه بر اين كه باعث شد دست دلال ها از بازار خودرو كوتاه شود بلكه با اقداماتي كه صورت گرفته كيفيت محصولات را نيز ارتقا بخشیده است.

نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: درحال حاضر ايران خودرو به سمت ارتقاي ايمني و كيفيت و افزايش شاخص هاي كيفي حركت مي كند كه جاي تقدير و تحسين دارد.

وي درخصوص همكاري‌هاي بين الملل ايران خودرو گفت:‌ اگر مبناي همكاري با خودروسازان بزرگ دنيا تقويت توليدات داخلي و استفاده از دستاوردهاي شركت هاي خارجي باشد مطلوب است وگرنه نگاه به بيرون و تضعيف صنعت داخلي كشور مطلوب ملت ايران نيست.

افضلی فرد با اشاره به اظهارات مديرعامل ايران خودرو گفت:‌ اين كه 70 درصد از محصولات ايران خودرو به توليدات داخلي و محصولات جديد طراحي شده توسط متخصصان داخلي اختصاص يافته بسيار خوب و منطقي است. توليد خودروهاي خارجي نيز 30 درصد از توليدات اين شركت را به خود اختصاص مي دهد كه معقول و متعارف است.

وي افزود: ‌به نظر مي رسد ارتباط معقول و عزت مندانه ايران با كشورهاي جهان مي تواند حفظ و در عين حال از دستاوردهاي خودروسازان برتر نيز در جهت تكميل و ارتقاي خودروهاي داخلي استفاده شود.

افضلي فرد صادرات و ايجاد خطوط توليد ايران خودرو در ساير كشورها را عاملي براي تقويت اقتصاد ملي كشور برشمرد و گفت: خودرويي ديده نشده است كه پس از صادرات به كشور برگشت داده شود كه اين نشان دهنده كيفيت و ايمني مورد قبول محصولات ايراني در كشورهاي هدف است.

وي در پايان اظهار داشت: ‌انتظار مجلس از ايران خودرو و ساير خودروسازان داخلي اين است كه اهداف اقتصاد مقاومتي را با مديريت جهادي و با نگاه به توانمندي هاي داخل كشور تقويت و محقق كنند. بايد توليدات داخلي به صورتي باشد كه مردم كشور محصولات داخلي با كيفيت بالا را به خودروهاي خارجي ترجيح دهند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار