کد خبر: ۴۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که رشد و توسعه اقتصادی به نظام تامین مالی کارآمد و اثر بخش وابسته است، گفت: نظام بانکی پاسخگوی تامین مالی کوتاه مدت بنگاه‌ها و بورس تامین کننده نیازهای بلند مدت اقتصادی است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار در هشتمین همایش توسعه نظام تامین مالی و سرمایه گذاری در ایران افزود: توسعه اقتصادی دغدغه عموم سیاستگزاران کشور و رشد و توسعه اقتصادی کشور به نظام تامین مالی کارآمد و اثر بخش وابسته است و بهره برداری از ابزارهای نوین تامین مالی یکی از مهم ترین ارکان این امر مهم است.
مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: سهم تامین مالی بازار پول و سرمایه متفاوت است. نظام بانکی پاسخگوی نیاز تامین مالی کوتاه مدت بنگاه ها و بورس تامین کننده نیاز های بلندمدت اقتصادی است.
دکتر اخلاقی با بیان اینکه بانک‌ها بیشترین سهم تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده اند، گفت: این روند از یک سو باعث ناکارآمدی نظام بانکی در تامین مالی است و از سوی دیگر مشکلاتی را به بنگاه‌های اقتصادی تحمیل می نماید. وی افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه و همچنین سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی ادامه روند مذکور امکان پذیر نیست و توسعه بازار سرمایه و تقویت بورس نیاز امروز اقتصاد کشور است.
مدیرعامل بانک ملت ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش ها بتواند گامی در جهت توسعه روش های تامین مالی و سرمایه گذاری در کشور باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: