کد خبر: ۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
اعتراف شهردار تهران به واگذاری ۱۲۰ ملک نجومی
نایب رییس دوم کمیسیون عمران با بیان اینکه نمایندگان مجلس به طور جدی موضوع تحقیق و تحفص از شهرداری را پیگیری می کنند، گفت: اگر در جریان تحقیق و تفحص به نتایج قابل بحثی برسیم، شهردار باید استیضاح شود.
احتمال استیضاح قالیباف در بهشت
به گزارش تجارت آنلاین سید هادی بهادری با اشاره به تحقیق و تحفص از شهرداری از سوی مجلس، گفت: پیگیر تحقیق و تحفص از شهرداری هستیم و این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.
وی تاکید کرد:اگر در جریان تحقیق و تفحص به نتایج قابل بحثی برسیم، شهردار باید استیضاح شود که البته قوه قضاییه هم به این بحث ورود کرده است.
نایب رییس دوم کمیسیون عمران با بیان اینکه آقای قالیباف واگذاری املاک نجومی را پذیرفته است، گفت: آقای قالیباف در چند جلسه گذشته با کمیسیون عمران به واگذاری املاک نجومی اذعان داشت و البته گفت 250 مورد نبوده و تنها 120 ملک از سوی شهرداری واگذار شده که مدعی شده مجوز قانونی برای این واگذاری‌ها داشته اند.
بهادری ادامه داد: کمیسیون عمران در بحث علل وقوع سانحه فروریزش ساختمان پلاسکو هم ورود کرده است و در حال بررسی سهم تقصیر هر دستگاه در این سانحه هستیم.
وی افزود: طبق گفته دادستانی در بحث واگذاری املاک نجومی 180 نفر احضار و در بحث فروریزش ساختمان پلاسکو 2 نفر بازداشت شده اند.
در همین راستا روز گذشته نایب رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز گفت: بخشی از اعضای شورای شهر که حامی سیاسی قالیباف محسوب می‌شوند، مانع طرح سوال هستند.
محمدمهدی تندگویان در جلسه شورای شهر تهران گفت: آقای قالیباف به هیچ کدام از سئوالات اعضای شورای شهر جواب نداد. در واقع در طی جلسه های متعدد برگزار شده تعدادی از اعضای شورای شهر از قالیباف دفاع کردند. عدم همراهی اعضای شورای شهر باعث شد نتوانیم از آقای شهردار سوال بپرسیم.
تندگویان در ادامه افزود: ما در این جلسه نه دفاعی از ایشان دیدیم و نه پاسخی که بتواند اعضاء شورای اسلامی شهر تهران را قانع کند. منتهی آقای قالیباف سعی کرد با طرح بحث های غیرمرتبط و انحرافی موضوع جلسه را عوض کند.
وی افزود: بخشی از اعضای شورای شهر که حامی سیاسی قالیباف محسوب می شوند مانع طرح سوال هستند به همین دلیل بخش دیگری از اعضای شورای شهر که منتقد عملکرد شهردار محسوب می شوندتصمیم دارند از آقای قالیباف سوال کتبی بپرسند.
نایب رییس کمیسیون عمران شورای شهر اظهار داشت: استیضاح یک عمل جمعی است و اگر همه موافق باشند انجام می‌شود، در شورای شهر فعلی همه موافق استیضاح نیستند و همان تعدادی که در جلسه علنی روز یکشنبه از شهردار دفاع کردند اصلا به این  موضوع اعتقاد ندارند.
وی در پایان گفت: قالیباف سعی کرد در جلسه روز یکشنبه جلسه را به سمت استیضاح ببرد و نهایتأ  القاء کند که استیضاح یا استعفاء چون خواست بیگانگان است؛ من به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیم.نه بنده و نه هیچ کدام از نماینده قصد استیضاح نداریم و خواستار استعفاء ایشان نیستیم ما جواب سئوالاتمان را می خواهیم که اصلأ سیاسی نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار