کد خبر: ۴۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
سازمان هواشناسی هشدار داد
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امشب یکی از شب های سرد سال را پشت سر می گذاریم.
امشب سردترین شب سال خواهد بود
محمد اصغری اظهار داشت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی، امروز شاهد بارش باران به صورت رگباری در استان های کرمان، شمال سیستان وبلوچستان،شرق خراسان رضوی و بخش هایی از استان هرمزگان خواهیم بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بارش برف در تهران، مشهد، تویسرکان، نیشابور، رشت،کرج،قروه، بروجرد،بخش هایی از اصفهان و قراخیل ادامه دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب اوج کاهش دما و سرما را شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: دمای هوای تهران در سرد ترین ساعت شب گذشته به 3 درجه زیر صفر رسید. همچنین دمای اردبیل به منفی 18 درجه زیر صفر،تبریز منفی 16 درجه زیر صفر و ارومیه منفی 15 درجه یر صفر رسید. سردترین شهر کشور نیز ورزقان با دمای منفی 27 درجه بود.
اصغری با بیان اینکه موج بارشی بامداد فردا به صورت کامل از کشور خارج می شود، گفت: روز سه شنبه موج ضعیفی وارد کشور شده که بیشتر کار تهویه هوا را انجام می دهد. براساس نقشه های پیش بینی در اواخر هفته بار دیگر کشور برفی و بارانی می شود.

*اخطاریه هواشناسی کشور در پی تشدید بارش‌ها
در همین رابطه سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیانی بودن رودخانه‌ها و ریزش بهمن در پی تشدید بارش‌ها هشدار داد.
در اخطاریه شماره 81 سازمان هواشناسی آمده است: با توجه به پیش‌بینی تشدید بارش، وضع هوای مناطق مختلف کشور برای فردا شنبه عبارت است از: بارش باران با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، طغیانی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب کرمان، نیمه شرقی خراسان رضوی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان.
همچنین برف و کولاک و یخبندان موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی خواهد شد که در گذرگاه‌های البرز با کولاک و خطر ریزش بهمن نیز همراه خواهد بود و بهتر است امروز و فردا را از تردد در این گذرگاه‌ها خودداری شود.
همچنین با پیش‌بینی شرایط جوی فوق توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم پیش‌بینی شود.
سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: آسمان تهران روز یکشنبه صاف تا کمی ابری با کمینه و بیشینه منفی 2 و 7 درجه پیش‌بینی می‌شود.
همچنین با نفوذ زبانه پرفشار و هوای سرد در نیمه شمالی و نوار غربی کشور دمای هوا کاهش می‌یابد که روز شنبه افت دما در شمال شرق کشور محسوس می‌باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار