کد خبر: ۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
عناويني كه در بخش اقتصادي برخي از روزنامه هاي معتبر جهان منتشر شده شامل،توليد نفت كشورهاي عضو اوپك ،تاثير گذاري چين بر منطقه اقيانوس آرام ،مبارزه با قاچاق نفت عراق و استفاده محدود از كيسه پلاستيك مي باشد كه اين مطالب را در ذيل مي خوانيد.
به گزارش روزنامه تجارت، عناويني كه در بخش اقتصادي برخي از روزنامه هاي معتبر جهان منتشر شده شامل،توليد نفت كشورهاي عضو اوپك ،تاثير گذاري چين بر منطقه اقيانوس آرام ،مبارزه با قاچاق نفت عراق و استفاده محدود از كيسه پلاستيك مي باشد كه اين مطالب را در ذيل مي خوانيد.

ورود اوپك به يك دوره جديد

تلگراف: توليد نفت در كشورهاي غير عضو اوپك و همچنين تقاضاهاي كم باعث شده نقشاين گروه در بازار انرژي كاهش يافته است. براي اولين بار در ديدار آتي اعضاي گروه اوپك در فضايي با تفرقه عميق قرار خواهند گرفت . به نظر ميرسد ديداراين گروه در وين ميتوان پاياني بر رويكرد عربستان سعودي و چندين عضو ديگر باشد كه برسر قيمت نفت با يكديگر اختلاف دارند. چه اوپك بپذيرد كه سقوط شديد قيمت را متوقف كند يك موضوع روشن است. جهان وارد دوره تازهاي از نرخ پايين نفت ميشود واين گروه نسبت به تغييراين امر عاجز است.

چين به دنبال تاثير گذاري بر منطقه اقيانوس آرام

نيويورك تايمز: درحاليكه چين به دنبال ثابت كردن قدرت اقتصادي خود است رئيس جمهوراين كشور در سفر به استراليا، نيوزلند و فيجي قصد دارد تا استراتژي خود را در اقيانوس آرام گسترش دهد و شركاي تازهاي را به سوي خود جذب كند. شي جين پينگ در جريان اجلاس همكاريهاي اقتصادي كشورهاي آسيايي و اقيانوس آرام از كمك 70 ميلياردي براي زيرساختها در كشورهاي منطقه اقيانوس آرام و آسيا صحبت كرده است و تاثيراين پول ميتواند در ده سالاينده خود را نشان دهد.

همكاري تركيه و آمريكا در مبارزه با قاچاق نفت عراق

هريت : به گفته وزير انرژي آمريكا ،ايالات متحده و تركيه منافع مشتركي با يكديگر در مبارزه با گروه داعش دارند و دوكشور با همكاري يكديگر با قاچاق نفت عراق توسط داعش مقابله خواهند كرد. عمليات نظاميبراي مبارزه و خنثي كردن قابليت توليد و نفت توسط گروه داعش آغاز شده است.اين مقام آمريكا در ادامه به پتانسيل بالاي مبادله انرژي در منطقه كردستان عراق اشاره كرد و متذكر شد آمريكا به دنبال تبديل شدن به بزرگترين صادركننده گاز LNGاست.

توافق اتحاديه اروپا در محدوديت استفاده كيسه پلاستيك

فيگارو : 28 كشور اتحاديه اروپا با تصويب توافقنامهاي استفاده از كيسههاي پلاستيكي را تا سال 2025 درحد قابل توجهي محدود خواهند كرد. شهروندان اروپايي بر طبقاين توافق ميتوانند از كيسههاي پارچهاي يا كاغذي به جاي كيسه پلاستيك استفاده كنند. بر اساساين توافق تاريخي كيسههاي پلاستيكي تا سال 2025 به سه چهارم كاهش ميابد. كشورهايي كه كيسههاي پلاستيكي را كاهش ندهند بايد جريمه بپردازند و مصرف سالانه خود را تا دسامبر 2019 به سرانه 90 كيسه كاهش دهند. در فرانسه تعداد كيسههاي پلاستيكي در مراكز خريد از 10 ميليون كيسه در سال 2002 به 700 ميليون در سال 2011 افزايش يافته است. محدوديت استفاده از كيسههاي پلاستيكي باعث پس انداز 150 ميليون يورو خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار