به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی وتبلیغات، به منظور حمایت از رویههای مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و با هدف تشویق نخبگان دانشگاهی در ارایه ایده های خلاقانه و نوآوری مبتنی بر خدمات نوین، بانک انصار این بار نیز از این ماراتن فکری پشتیبانی کرد تا زمینه توسعه فناوری های اطلاعات در حوزه بانکداری نوین با سرمایه و کار ایرانی و تسریع تحقق اقتصادمقاومتی فراهم شود.
نتیجه اولین دوره هکاتون توسن، دریافت بیش از ۱۷۰ طرح و اتصال بیش از ۱۳ استارت آپ فین تک به اکوسیستم بانکی توسن بوم بود که با حضور همه توسعهدهندگان دارای توانایی ایده پردازی و پیادهسازی برنامههای کاربردی بر بستر وب و گوشیهای هوشمند صورت گرفت. همچنین براساس دستاوردهای این ماراتن بیش از 20 استارت آپ دیگر در حال اتصال محصول خود به اکو سیستم توسن بوم می باشند.
این چالش استعدادیابی سه روزه که تیمهای توسعهدهنده دارای ایدههای نوآورانه در حوزه مالی را به میدان رقابت کشاند، با ثبت ایدههای نو در وبسایت و تجربه نو در پیادهسازی برنامههای بانکی و مالی ادامه یافت و هیئت داوران از میان طرحهای رسیده، 25 طرح برتر را انتخاب و برای شرکت در برنامه از آنها دعوت کرده و از روز ۲۸ بهمنماه بخش نهایی مسابقه آغازشد و تا روز ۳۰ بهمن ادامه یافت.
جوایز دومین دوره چالش نوآوری توسن برای تیم اول، مبلغ ۳۰ میلیون تومان، تیم دوم ۲۰ میلیون تومان و تیم سوم ۱۰ میلیون تومان بود. همچنین برای تقدیر از بهترین ایده نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان و برای عملکرد خوب یکی از تیم ها 5 میلیون تومان در نظر گرفتهشده بود.
براساس این گزارش، در اولین دوره ماراتون برنامه نویسی، دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در یک سخنرانی آفلاین به بیان ویژگیها و مزایای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و لزوم توجه ویژه به نوآوریها و خلاقیتهای نخبگان دانشجویی پرداخت و آیندهپژوهی و نیازسنجی صحیح خواستههای مشتریان فعلی و آینده و همگام کردن محصولات و خدمات بانکی را در راستای پیشرفتهای فناوری و بهرهگیری از فناوری روز را از الزامات اساسی و زیرساختی تولید و ارایه محصولات و خدمات بانکی دانست.
شایان ذکر است که سرویس های مدنظر این ماراتن به بانکها کمک می کند که مشتریان حقوقی، شرکتها و کسب و کارهای تجاری را شناسایی و به شرکتهای کوچک و متوسط کمک کنند تا کسب و کارشان را بهتر مدیریت کرده و از تکنولوژی های جدید برای تحول بانکداری، حفظ مشتریان خُرد و وفاداری آنها به بانک و تولید محصولات نوآورانه استفاده کنند. همچنین، هدف این تلاش ها بالا بردن سطح رضایتمندی مشتریان از سیستم بانکداری الکترونیک، کاهش اتلاف وقت و هزینه مشتری برای انجام امور بانکی، استفاده از بستر امن و مطمئن برای اتصال به بانک، تقویت اثر شبکهای و همافزایی و توسعه کسبوکار اعلام شده است.