ابراهیم کاظمپور روز دوشنبه نهم اسفند ماه با اشاره به اینکه هرسال بانک تجارت با هدف تبریک نوروز باستانی هدایای تبلیغاتی برای مشتریان خود تهیه و اهدا میکند، افزود: طی ماههای اخیر بررسیها و تحقیقات بسیاری درخصوص استفاده بهینه بودجه خرید هدایای تبلیغاتی صورت گرفت و با عنایت به بازخوردهای دریافت شده از سوی مشتریان و ذینفعان این بانک و همراهی و حمایت مردمی از کمپینهای مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی بانک تجارت، مدیریت ارشد این بانک تصمیم گرفت این مبالغ را صرف احداث مدرسه و خانه بهداشت در مناطق کمبضاعت کشور گردد.
رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت در خصوص دلیل اتخاذ این تصمیم گفت: این بانک طی سالهای اخیر تمامی برنامهها و اقدامات عملیاتی خود را با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همراستا با دولت محترم قرار داده است و به همین منظور بانک تجارت تصمیم گرفت هزینه هدایای تبلیغاتی خود را صرف ساخت مدرسه و خانه بهداشت در مناطق کمبضاعت کشور کند تا گامی در حد توان و هزینه مورد نظر، در امر سلامت و آموزش کشور برداشته باشد.
سخنگوی بانک تجارت با اشاره به سابقه قدیمی این بانک در امر مدرسهسازی افزود: بانک تجارت با تطبیق مسئولیتهای اجتماعی خود با «آرمانهای جهانی توسعه پایدار»، دو «آرمان سلامت و رفاه شایسته» و «کیفیت آموزش»، هدفهای سوم و چهارم آرمانهای جهانی توسعه پایدار را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا این بانک تاکنون 29 مدرسه و 5 خانه بهداشت در سراسر کشور احداث کرده است. وی افزود: بانک تجارت در ادامه انجام مسئولیتهای اجتماعی خود، مدارس و خانههای بهداشت جدیدی را در تمامی استانهای کشور با هدف توسعه فضاهای آموزشی و درمانی در مناطق کمتر بهرهمند احداث خواهد کرد.
رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت در خصوص پیشینه این بانک در امر ساخت خانه بهداشت نیز گفت: این بانک طی تفاهمنامه ای سه جانبه با وزارت بهداشت و مجمع خیرین سلامت، با تخصیص هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، علاوه بر استان خراسان جنوبی، احداث خانههای بهداشت دیگر در استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد را در دستور کار خود قرار داد.
سخنگوی بانک تجارت در پایان اظهار داشت: امیدواریم که این هدیه سهامداران و مشتریان بانک تجارت، مورد وثوق و پذیرش ذینفعان نیکاندیش این بانک قرار گیرد و گامی موثر و هم راستا با سیاستهای توسعه پایدار میهن عزیز اسلامی باشد.