کد خبر: ۴۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
تجارت آنلاین-بازارهای جهانی درانتظار انتشار گزارش رشد اقتصادی آمریکا از ماه ژانویه تاکنون است این درحالی است که بحث درباره برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز درمجمع سالانه وزارت دارایی انگلیس مطرح خواهد شد.
به گزارش گاردین، بورس وال استریت با رشد در معاملات روبرو بوده است که بر بازارهای بورسی اروپا نیز تاثیرگذاشته است. بازار بورس با رشد معاملات روبرو شده است که نشانگر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تاثیر سیاسیتگذاری دولت ترامپ بر تجارت است. بورس داو جونز با رشد خوبی همراه بود و قیمت سهام نیز افزایش داشته است که می توانی حاکی از ارزیابی دارایی ریسک پذیر بیشتر شدند. فرصت افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا توسط فدرال رزرو در ماه آتی بیشتر شده است امری که وابسته به تصمیم گیری ترامپ درباره کاهش مالیات ندارد. در سال گذشته فرانسه رشد اقتصادی1.1  درصدی داشته است.

این رشد مثبت باعث شده تا انتظار درباره بهبود رویکرد مالی اروپا افزایش یابد و به بازارهای آمریکا نیز برسد.دراین میان گزارش رشد اقتصادی آمریکا بر بسیاری از تصمیم گیریها تاثیرگذار خواهد بود. وزیر خارجه آمریکا نیز از اصلاحات مالیاتی تا ماه آگوست خبر داده است. اقتصاد ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه سال جاری ۲۲۷ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که نسبت به ماه دسامبر ۷۰ هزار شغل بیشتر ایجاد شده است. کارشناسان پیش بینی می کردند در این زمان حجم اشتغالزایی به رقم ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برسد.نرخ بیکاری در آمریکا اندکی افزایش یافته و از ۴.۷ درصد به ۴.۸ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است. در حال حاضر ریسک هایی در بازار وجود دارد که نگرانی همگان را برانگیخته است .چالش های بازار پول، ریسک سیاسی و خارجی به خصوص از ناحیه ترامپ، قیمت نفت، قیمت دلار، قیمت فلزات همگی شاخص های مهمی هستند که بازار سرمایه در قبال آن ها به طور حتم با واکنش روبرو خواهد بود

نام:
ایمیل:
* نظر: