کد خبر: ۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
معاون شرکت ساخت اعلام کرد:
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اعلام کرد: با توجه به ظرفیت بالای ترانزیتی خط گرگان – اینچه برون سالانه 10 میلیون تن کالا از طریق آن ترانزیت خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ علیرضا نصرآزادانی در نشست خبری درباره مراحل تکمیل این پروژه تصریح کرد: در سال 1390 براساس یک تفاهم نامه مشترک بین سه دولت ایران، ترکمنستان و قزاقستان کار ساخت این کریدور مهم شرق به غرب آغاز شد. براساس این توافق که کار اجرایی آن از سال 1391 در دستور کار قرار گرفت، یک مسیر راه آهن 900 کیلومتری بین سه کشور طراحی و به دست ساخت سپرده شد.
 
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تاکید کرد: این مسیر که 80 کیلومتر از آن از طریق گرگان به اینچه برون در ایران بوده 120 کیلومتر در ترکمنستان قرار دارد و 700 کیلومتر باقیمانده به قزاقستان مرتبط است، در سال 1392 وارد مرحله ساخت مسیر و زیرسازی شد و سپس ایستگاه‌ها و سیستم ریلی مورد نیاز در آن ساخته شد.
 
وی اضافه کرد:‌ در حال حاضر از تمام امکانات زیربنایی، ایستگاه‌ها، امکانات تعویضی، مبادله کالا و مسافر و اتصال این شبکه به خطوط اصلی ترانزیتی کالا فراهم آمده و به زودی با حضور سه رییس جمهور از آن بهره برداری خواهد شد.
 
به گفته نصرآزادانی، هزینه ساخت کل این پروژه در حدود 130 میلیارد تومان بوده که بخش عمده‌ای از آن در دولت سابق و اقدامات تکمیلی در دولت فعلی به انجام رسیده است.
 
انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر: