کد خبر: ۴۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فراتر از مرزهای این کشور خواهد بود و برخی از آن به عنوان انقلاب قرن بیست و یکمی فرانسوی ها یاد می کنند.
به گزارش تجارت آنلاین، افزایش نرخ بهره بانکی در فدرال رزرو آمریکا، انقلاب بعدی فرانسوی ها، تفتیش دفتر کاترپیلار و تقدیر از تصمیم گیری مثبت حزب خلق چین درباره تایوان از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های جهان در روز شنبه اند.

*افزایش نرخ بهره بانکی در فدرال رزرو آمریکا – فایننشال تایمز
جانت یلین ریاست فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره بانکی در ماه مارس حمایت کرد. رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد احتمالا افزایش نرخ بهره بانکی در این ماه مناسب خواهد بود. رویکرد اقتصاد آمریکا بر تصمیم گیری فدرال رزور تاثیرگذار خواهد بود.
از انقلاب مخملی فرانسه تا تفتیش دفتر کاترپیلار

*انقلاب بعدی فرانسه – اکونومیست
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فراتر از مرزهای این کشور خواهد بود. از انقلاب فرانسه زمان زیادی گذشته است. رکود اقتصادی و سیاسی در دهه های گذشته در کشور مانده و در بین احزاب چپ و راست رد و بدل شده اما حال در انتخابات ریاست جمهوری امسال رای دهندگان فرانسوی با دو کاندیدای انقلابی روبرو هستند امانوئل ماکرون از جنبشی لیبرال و مارین لوپن از جبهه ملی این دو بازیکنان کنونی در جهان هستند و احزاب سوسیالیست و جمهوریخواه ممکن است برای اولین بار در انتخابات قدرت خود را از دست بدهند.
از انقلاب مخملی فرانسه تا تفتیش دفتر کاترپیلار

*تفتیش دفتر کاترپیلار – وال استریت ژورنال
به دنبال هجوم مامورین دولت فدرال به دفاتر کاترپیلار، سهام این شرکت 4 درصد کاهش یافت. سه مرکز از جمله دفتر مرکزی شرکت کاترپیلار، تولیدکننده ماشین آلات صنعتی در ایالت ایلینوی ایالات متحده آمریکا توسط پلیس و مقامات ذیصلاح مورد تفتیش قرار گرفته است. این تفتیش مراکز در رابطه با تحقیقات مقامات قضایی ایالات متحده است که از سال 2015 درباره فعالیت شعبه این شرکت در شهر ژنو سویس آغاز شده است. کاترپیلار متهم است از زیر بار پرداخت مبالغ هنگفتی مالیات به نهادهای مالیاتی ایالات متحده شانه خالی کرده است. شرکت کاترپیلار این اتهامات را رد کرده است.
از انقلاب مخملی فرانسه تا تفتیش دفتر کاترپیلار

*تقدیر از تصمیم حزب خلق چین درباره تایوان – ساوت چاینا مورنینگ پست

در اولین روز کنگره حزب خلق چین، مقامات ارشد حزب از تصمیم گیری مثبت درباره تایوان تقدیر کردند. درجریان مراسم دو هزار هیئت از جمله 200 نماینده از هنگ کنگ حضور داشتند. موضوعات مورد بحث مالکیت ارضی و امنیت بود و حزب خواستار دفاع از منافع بنیادین در تایوان شد.
از انقلاب مخملی فرانسه تا تفتیش دفتر کاترپیلار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار