کد خبر: ۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: به منظور پوشش کامل حجم ترانزیت‌های خط گرگان - اینچه برون طرح‌های پشتیبانی از این خط در راه‌آهن در حال بررسی هستند و به این منظور مسیر گرمسار – گرگان برقی خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی در نشست خبری تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف آغاز به کار خط گرگان به اینچه برون گسترش ترانزیت منطقه ای بین ایران و کشورهای شمال شرق کشور است که با توجه به علاقه بالای این کشورها در بالا بردن تماس ترانزیتی به نظر می رسد از میزان استقبال از این خط بسیار بالا خواهد بود.
 
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع در کنار افتتاح مسیر اصلی کریدور گرگان به اینچه برون باید امکانات زیرساختی کشور نیز به سطح قابل قبولی برسد تا این حجم از ترانزیت قابلیت مدیریت شدن داشته باشد که از این سو راه‌آهن طرح برقی سازی گرگان به گرمسار در دست مطالعه دارد و به محض بالا رفتن حجم ترانزیت از این خطوط این طرح اجرایی خواهد شد.
 
مدیر عامل راه‌آهن با بیان این‌که ایران پیش از این از طریق ایستگاه سرخس به ترکمنستان متصل بوده اظهار کرد: آنچه در مسیر جدید به عنوان هدف اصلی به آن نگاه شده اتصال ایران به مرکز قزاقستان است زیرا از طریق این خط می توان به شکل مستقیم از ترکمنستان به مرکز قزاقستان حرکت کرد.
 
پورسیدآقایی ادامه داد: با توجه به خط ریلی فعال در قزاقستان که به طور 1600 کیلومتر این کشور را به چین متصل می‌کند انتظار داریم با برپا شدن خط گرگان – اینچه برون یک مسیر ترانزیتی ریلی از چین به ایران و سپس به اروپا به وجود آید.
 
مدیر عامل راه‌آهن در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم به حجم مبادلات سالانه از طریق این مسیر به شش میلیون تن برسد و البته در بلند مدت حجم آن از این رقم نیز بالاتر رود. از این رو خط بسیار مهم گرگان به اینچه برون که ایران را به دو کشور ترکمنستان و قزاقستان متصل می کند که در آینده نزدیک نقشی بسزا در ترانزیت منطقه و اتصال شرق آسیا به اروپا خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار