کد خبر: ۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
وزیر ارتباطات با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی نیز مانند فضای واقعی موجود در کشور است، گفت: وزارت ارتباطات به دنبال بومی‌ کردن شبکه‌های اجتماعی است به‌طوری که سرور این شبکه‌ها در داخل کشور باشد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، محمود واعظی در مراسم گردهمایی بسیجیان وزارت ارتباطات که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج در وزارت ارتباطات برگزار شده بود، اظهار کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درست مانند فضای واقعی کشور است که اگر افراد متدین در آن حضور نداشته باشند می‌تواند در این فضاها فساد به وجود بیاید. هرجایی که افراد متدین در آن حضور داشته باشند فضا در آن عوض می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که هدف اول وزارت ارتباطات بومی‌کردن شبکه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: نباید شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای باشد که کشور‌های خارجی از اطلاعات کاربران آن استفاده کنند. بلکه لازم است شبکه‌های اجتماعی داخلی را نهادینه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در هفت یا هشت ماه گذشته چندین شبکه اجتماعی در بازار ارائه شده است که از سوی مردم نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

واعظی تصریح کرد: لازم است بسیجیان در این شبکه‌ها حضور داشته باشند. اگر این افراد به مسائل داخلی و فرهنگ مطلع باشند می‌توان فضای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را تحت تاثیر قرار دهند.

وی همچنین گفت: حدود 400 میلیون پیامک در زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل جراحی داشتند، برای آرزوی سلامتی ایشان از طریق برنامه‌های پیام رسان ارسال شد.

*نمایندگان ایران یک گام هم از حق مردم عقب نرفته‌اند

وزیر ارتباطات همچنین در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به این‌که دولت همواره اعتقاد داشته است که دستاوردهای دانشمندان کشور حق مردم است، گفت: زمانی که توافقات گروه مذاکره‌کننده نهایی شود مردم ما متوجه می‌شوند که نمایندگان ایران حتی یک گام نیز از حقوق مردم پس نگذاشتند و با حمایت مردم می‌توانند در این توافقات موفق شوند.

او خاطر نشان کرد: در حال حاضر تصویر جهانی از ایران تغییر کرده است و امروزه بسیاری از کشور‌های غربی و آسیایی با ایران در تماس هستند و مایلند همکاری‌های اقتصادی‌شان را با ایران شروع کنند.

وی با ابراز امیدواری از این‌که دولت بتواند براهداف نهایی خود دست یابد، گفت: دولت در یک سال و سه ماه گذشته توانسته است تورم را از حدود 40 درصد به 23 درصد برساند و انشاء‌الله در سال آینده نیز تورم به زیر 20 درصد برسد.

واعظی افزود: هدف دولت این است که بتواند به نوعی کشور را از رکود چند سال گذشته خارج کرده و رونق اقتصادی را به کشور بازگرداند.

*** بسیج نباید رنگ‌و‌بوی جریان‌های سیاسی بگیرد

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به این‌که بسیج باید بیش از حرف زدن عمل کند، تصریح کرد: در صورتی که بسیج بتواند برای به دست آوردن اهداف خود خوب عمل کند، مردم متوجه اندیشه بسیجی می‌شوند و تاثیرات آن چند برابر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بسیج نباید رنگ و بوی جریان‌های سیاسی به خود بگیرد، بلکه باید حرف خود را با دستورات رهبر پیوند زند تا بتوانند ماندگار شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که بسیجیان باید به مسائل کشور، منطقه و بین‌المللی آگاه باشند، گفت: برخی کشور‌ها سعی می‌کنند که بحث شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را مطرح کنند و در این راستا به ابزار‌های متعددی برای تضعیف ملت و اقتصاد ایران متوسل می‌شوند.

واعظی افزود: اگرچه تلاش‌های این کشور‌ها ممکن است در یک مقطع موفق بوده باشد، اما نتوانسته سیر حرکت کشور به سوی اهداف‌اش را کند کند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این‌که بسیجیان باید بدانند در چه شرایطی زندگی می‌کنند، گفت:‌ امروز با مساله‌ی تفرقه‌اندازی بین مسلمین و کشور‌های مسلمان مواجهیم. مثلا تلاش‌های تکفیری مانند ایجاد گروه داعش که باعث شده با نام اسلام علیه اسلام کار شود از جمله این توطئه‌ها علیه کشور‌های اسلامی است.

وی تاکید کرد: به وجود آمدن چنین گروه‌هایی تکفیری با هدف تضعیف اسلام در منطقه و خاموش‌کردن نهضت بیداری اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فساد ، اينترنت ، وايبر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار